הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) של 3 תובעים בגין משלוח לכאורה של Spam נגד ארגון להב”ה ונגד בן ציון גופשטיין

13:36 09.10.2020

קטגוריות: משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בירושלים הוגשה ב- 24 בספטמבר 2020 תביעה ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד ארגון להב”ה בשל משלוח לכאורה של דואר אלקטרוני זבלי (Spam).

הנתבעים בתיק זה הם בן ציון גופשטיין והקרן להצלת עם ישראל מקריית ארבע [מס’ עמותה 580537322].

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של תובענה זו הוא הפרה חוזרת של הוראות החוק המוטלות על המשיבים המפעילים במשותף ארגון (בלתי רשום) המכונה ‘להב”ה’, מכוח חוק התקשורת (בזק ושידורים), באמצעות שיגור ‘דבר פרסומת’ ע”י המשיבים למבקשים ולרבים נוספים, חברי הקבוצה.

המבקשים וחברי הקבוצה קיבלו מהמשיבים הודעות טקסט פרסומיות שעניינן בקשות תרומה ועידוד הוצאת כספים וניהול תעמולה גם יחד, וזאת מבלי שנתנו לכך את הסכמתם הכתובה והמפורשת מראש, כנדרש עפ”י דין, או הסכמה כלשהי.

“מעבר לכך, גם הודעות הפרסומת עצמן, אינן עומדות בהוראות הדין ביחס לאופן משלוח דברי פרסומת בהודעת מסר קצרה”.

עניינה של תובענה זו פשוט וברור: המשיבים עשו לעצמם שיטה, לשלוח הודעות פרסומיות באמצעות הודעות מסר קצר, SMS, החתומות על-ידי המשיב 1, מר גופשטיין, במטרה לשלשל לכיסם כספים בדמות תרומות ומכירת מוצרים שונים ומשונים.

מדובר בהפצה נרחבת ושיטתית, לנמענים אשר מעולם לא נתנו את הסכמתם לקבלת דברי הפרסומת בהודעות SMS – לא מראש, לא בכתב ולא בכלל”.

בכתב התביעה נאמר עוד כי  נשלחו מכתבים מקדימים אל הנתבעים ואלה בתשובתם “טענו כאילו לא הפרו את הוראות הדין, בטענות שונות, מן הגורן ומן היקב. כפי שנראה, אין ממש באף לא אחת מטענות המשיבים”.

= = = = = = = = = = = =

שלושה התובעים בתיק זה הם אוריאל רז המאושר, מוטי (מרדכי) יניב ואילן ירוחמוביץ’. שני התובעים הראשונים (מתוך השלושה) מוגדרים בכתב הטענות כ’פעילים חברתיים בנושא מיגור תופעת הספאם’. לגבי התובע הראשון, הוא גם מתואר בכתב התביעה כ”מנהל הליכים משפטיים שונים, הן פרטיים והן ייצוגיים, בעניין זה”.

במבוא לכתב הטענות מצוטט ציוץ מיום 28.5.2020 של הנתבע בן ציון גופשטיין, המנהל חשבון טוויטר תחת הכותרת ‘כהנא צדק’, אשר כתב את הדברים הבאים על התובע מס’ 1: “ככה נראה ניסיון סחיטה, בחור שקורא לעצמו אוריאל רז המאושר, קיבל 3 (!) סמסים ברווח של כמה חודשים, לא ביקש הסרה, ומנסה לסחוט כמה מאות שקלים על כל סמס, בית-המשפט כבר קבע שמדובר בתובע סדרתי אבל הוא ממשיל לאיים ולהטריד … מאמין שהוא מטריד הרבה, אם גם אתם נתקלתם עדכנו אותי שנגיש תביעה”.

= = = = = = = = = = = =

בכתב הטענות נאמר עוד, בין השאר, כי “[…] בענייננו מדובר במאגר החייב רישום עפ”י הוראות הדין […] יש להניח כי מדובר במאגר מידע המכיל למעלה מ- 10,000 אנשים […] אם כך, על המשיבים להחזיק את המידע שבידם במסגרת מאגר מידע, רשום בפנקס. ואולם, בזהירות הנדרשת נציין כי מבדיקה אשר בוצעה ע”י הח”מ עולה כי לא קיים כל מאגר מידע רשום של המשיבה או המשיב או ארגון להב”ה ונראה כי הם מפירים את הוראות הדין (גם) בעניין זה”.

* התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אוהד רוזן, חגי קלעי וקרין תורן היבלר [קלעי, רוזן ושות’ משרד עורכי דין].

[הערה: כל ההדגשות המופיעות בידיעה זו מופיעות כך בכתב התביעה המקורי].

= = = = = = = = = = = =