תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד גולן טלקום בגין חיוב הלקוחות עבור כרטיס SIM במחיר שהוא גבוה מהעלות לחברה עצמה

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת גולן טלקום.

בין הסעדים המבוקשים מבית-המשפט: לחייב את החברה “להשיב לתובע ולכל אחד מחברי הקבוצה את חיוב היתר הנובע מהפער הבלתי סביר בין המחיר בו חוייב בגין הכרטיס החכם לבין עלותו לנתבעת” וכן להורות “על מתן צו עשה כנגד הנתבעת המחייבה לחדול מחיובי דמי כרטיס חכם, ביתר“.

“[…] הכרטיס החכם, הידוע גם בשם סים (SIM), הוא מעגל מודפס על כרטיס פלסטיק קטן, המותקן במכשיר טלפון סלולרי ומיועד לייצר זיהוי חד ערכי בינו ובין הרשת הסלולרית. את כרטיס ה- SIM ניתן להעביר ממכשיר למכשיר ולהישאר מזוהה כאותו משתמש ברשת”.

התובע בתיק זה הוא אריה בנינו.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינו של כתב התביעה בחיוב הנתבעת את לקוחותיה והתובע ביניהם בדמי כרטיס חכם (סים) בסכום בלתי סביר ביחס לעלותו לנתבעת, וזאת בניגוד לדין ולתנאי הרישיון למתן שירותי בזק אשר ניתן לה, הקובע, בין היתר כי דמי הכרטיס החכם יהיו סבירים ביחס לעלותו לבעל הרישיון” [ממשרד התקשורת].

התובע חוייב בסכום של 19 ₪ בגין הכרטיס החכם בעת שהצטרף לשירותי חברת גולן טלקום.

לדברי כתב התביעה, מחיר זה “משקף על פניו, וכעולה מחוות דעת מומחה התומכת בתובענה, פער בלתי סביר ביחס לעלות הכרטיס”.

“בהתאם לחוות דעת מומחה המצורפת לתובענה, כתוצאה מכך נגרם לתובע נזק בסך של 9.05 ₪. בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, אומדן גביית היתר מהקבוצה בגין הפער הבלתי סביר בין החיוב ביחס לעלות הכרטיס,  עומד על סך 3,801,000 ₪.”

לכתב התביעה צורפה חוות דעתו מפורטת בנושא של ד”ר מאיר אמיר, בעליה של חברה לייעוץ כלכלי.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יצחק מירון.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך במסמך המקורי].