תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום בשל משלוח לכאורה של Spam

06:10 08.03.2020

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום ישראל בע”מ בשל משלוח לכאורה של Spam. התובע בתיק זה הוא שוהם אבן.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של התובענה הייצוגית הינו משלוח הודעות ‘דואר זבל’ (‘ספאם’) תוך הפרת הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982.

“כידוע, הנתבעת היא מגופי התקשורת הגדולים בישראל ולפני חמש שנים אף החלה להציע שירותי טלביזיה רב-ערוצית בישראל. למרבה הצער, הנתבעת צירפה את התובע למאגריה על-מנת לשלוח דברי פרסומת שלא כדין ובניגוד להסדר החוקי הקבוע בסעיף 30א(ג) לחוק התקשורת ואפשרות ההסרה הראשונית אינה מקיימת את דרישות הדין.

“נוסף על האמור, גם בהמשך הדרך התובע אשר רצה להפסיק לקבל דברי פרסומות, אינו יכול להסיר עצמו באופן פשוט וסביר והנתבעת אינה מאפשרת לו לעשות כן במנגנונים שעליה לעשות כן בהתאם לחוק  ולפסיקה.

“[…] עשרות ניסיונות ההתנתקות של התובע באמצעים רבים מגוונים גזלו ממנו זמן ומשאבים רבים והותירו אותו חודשים רבים כ’קהל שבוי’ אשר נאלץ בעל כורחו לקבל דברי פרסומת שאינו מעוניין בהם.

“הדבר צורם במיוחד בכל הנוגע לנתבעת אשר הפרותיה בעניין זה הוכרו בעבר בפסיקה במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה כנגדה הנוגעת למשלוח הודעות באמצעות שירותי SMS  ובמסגרתה הגדיר במפורש בית-המשפט העליון את הגבולות המותרים והאסורים לעניין זה (במסגרת ע”א 534/17, עו”ד רונן לפיד נגד סלקום ישראל).

“למרבה הצער, נראה כי הנתבעת מסרבת להפנים את הפסיקה בנושא ואת הנזקים הנגרמים ונוקטת ב’שיטת מצליח’ מתוך הנחה כי התובע ורבים שכמותו ישלימו עם הפרסומות ולא ירצו לבזבז את זמנם בניסיונות מייאשים להסירת מרשימות התפוצה או בהגשת תביעה בסכומי קטנים”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אורי אבני ממשרד שטרן, אבני ושות’.