תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד מפעל הפיס בשל משלוח לכאורה של Spam

15:34 05.12.2019

קטגוריות: משפט

תגים:

ב- 24 בנובמבר 2019 דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה (24.11.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד מפעל הפיס בשם כל מי שקיבל דבר פרסומת למרות שלא נתן לפיס אישור לשלוח אליו דברי פרסומת ו/או ביקש להפסיק אך הפיס ממשיך לשלוח אליו דברי פרסומת ו/או כל מי שהפיס עובר כלפיו על הוראות סעיף 30א’ לחוק התקשורת (בזק ושידורים).

התובעים בתיק זה הם שוהם אבן וזיו אלמקייס. לגבי התובע הראשון מוזכרת בכתב התביעה החלטה שניתנה בעניינו ב- 10.11.2019 בתיק רשות ערעור תביעות קטנות (רת”ק) 17694-09-19, אבן נגד אף. איקס. פיתוח תוכנה בע”מ.

“בעניין אבן הנ”ל הפך בית-המשפט המחוזי את החלטת בית-משפט השלום והוסיף פיצוי של 350 ₪ לכל הודעה שנשלחה למבקש (שם) רק בגין העובדה שלא נכתבה המלה ‘פרסומת’ בכותרת ההודעה. עוד קבע בית-המשפט כי הפיצוי שנקבע עבור אי ציון המלה ‘פרסומת’ בכותרת זהה מבחינת חומרת ההפרה בגין אחרת של הוראות החוק, ובמקרה שם, זהה לפיצוי בגין משלוח הודעת פרסומת ללא אישור”.

“[…] המבקשים יטענו כי קמה חזקה כי לכל נמען שקיבל את הודעת הדוא”ל ו/או מסר קצר לאחר שסיים התקשרותו עם המשיבה ו/או ששלח הודעת סירוב ו/או שקיבל דוא”ל ללא המלה ‘פרסומת’ – נגרם נזק. קרי, כל נמען שקיבל דבר פרסומת בניגוד לדין ניתן לשער כי סבל מהנזק טיפוסי מקבלת דברי פרסומת שלא כדין”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד לירון פרמינגר.