תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד שירביט חברה לביטוח בשל משלוח לכאורה של Spam

16:28 01.03.2020

קטגוריות: משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד שירביט חברה לביטוח בשל משלוח לכאורה של Spam למכשיר הטלפון הנייד של התובע.

התובע בתיק זה הוא עו”ד אלירם עובד. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של התובענה הייצוגית הינו משלוח הודעות ‘דואר זבל’ (‘ספאם’) תוך הפרת הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982.

“הנתבעת, חברה אשר עיסוקה במתן שירותי ביטוח כללי, לרבות ביטוח רכב, מנצלת את הפרטים שהועברו אליה במסגרת עיסוקה זה לשם שיווק שירותיה באמצעות הודעות מסר קצר, המהוות דברי פרסומת כהגדרת חוק התקשורת.

“יתר על כן, דברי הפרסומת מטעם הנתבעת נשלחים ללא הסכמת הנמענים, והנתבעת אינה מאפשרת מסירת הודעת סירוב באמצעות מסרון חוזר.

“זאת ועוד, בי הפרסומת האמורים נשלחים לנמענים שהיו לקוחות עבר של הנתבעת, וחדלו להיות לקוחותיה לאחר שסיימו את ההתקשרות עימה מזה שנים רבות. בדרך זו, שיגרה הנתבעת דברי פרסומת אסורים לנמענים שצרכו את שירותיה בעבר, ואשר קיבלו את דברי הפרסומת מהנתבעת זמן רב לאחר תום ההתקשרות בין הצדדים, וזאת ללא קבלת הסכמתם.

“התובע בוטח ע”י הנתבעת בביטוח רכב חובה ומקיף. השירות ניתן בשנים 2015-2016 ומתום ההתקשרות עם הנתבעת לא קיבל דברי פרסומת, עד שהוטרד על-ידה בשנת 2018.

“בנסיבות העניין נראה כי הנתבעת בחרה לשגר דברי פרסומת בניגוד לדין לכלל לקוחות העבר, שיגור מערכתי בלא כל הבחנה בין נמען שנתן הסכמתו לקבלת דברי פרסומת לבין נמען שלא מסר הסכמה כלל ועיקר, ואף חרף סיום ההתקשרות עימה”.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין נדב אפלבאום וזיו גלסברג ממשרד G&A עו”ד גלסברג, אפלבאום ושות’.