שתי שאלות לגבי משרד התקשורת שנותרו עד כה ללא מענה

ב- 27 בדצמבר 2022 שלחתי במייל לדוברות משרד התקשורת שלוש שאלות לגבי עובדים במשרד. למייל זה לא התקבלה כל תשובה.

למחרת היום, 28 בדצמבר 2022, שלחתי תזכורת במייל. גם למייל זה לא התקבלה כל תשובה.

לגבי אחת משלוש השאלות שהצגתי, התקבלה (ולא ממשרד התקשורת) תשובה.

ייתכן שלא יכלו לענות לפנייתי כי היו עסוקים בהיערכות לקראת סיום תפקידו של שר התקשורת היוצא ולרגל כניסתו של שר התקשורת הנכנס [ד”ר אחד מחליף ד”ר אחר ופתאום אני נכנס באמצע ומנדנד: ד”ר, אני רק שאלה]. וייתכן שיש סיבה (או שאין) לכך שלא נשלחה תשובה.

אשר על כן אני מציג כאן את שתי השאלות הללו ללא התשובות עליהן (שכאמור, לא התקבלו עד כה). יודגש כי זה אינו הנוסח המדוייק בו הוצגו השאלות למשהת”ק:

שאלה ראשונה:

ב- 16 ביוני 2022 בישר אבי וייס כי אביבית מסבנד [סמנכל”ית בכירה למינהל ומשאבי אנוש] עוזבת את תפקידה “בהפתעה וללא כל הודעה“, כלשונו. חלפו מאז כבר שבעה חודשים.

ייתכן שהמידע בידי אבי וייס נכון ואביבית מסבנד עזבה/עוזבת/תעזוב את משרד התקשורת. מתי בדיוק לא ברור. בינתיים שמה מופיע עדיין באתר משרד התקשורת.

אם איני טועה בזיהוי, גם ראיתי אותה (בפייסבוק של יועז הנדל) מעניקה שי מטעם המשרד לשר התקשורת החדש ד”ר שלמה קרעי בטקס חילופי השרים במשרד.

לרגל העזיבה את התפקיד הזה, ואפרופו אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’, כדאי להזכיר כי כשנכנסה לתפקידה – וכמיטב המסורת האבי וייסית – מסיבה לא ברורה עד היום – שיבש שוב ושוב את שמה של אביבית מסבנד וכינה אותה דווקא מסנבנד. עם פעמיים האות נ’ בשם המשפחה. זאת למרות שהצבעתי כמה פעמים על הטעות הזאת. התעקש ועמד על שלו. לפחות הוא הפנים את הדברים וכיום הוא אינו חוזר על הטעות הזאת.

ודרך אגב, אולי אבי וייס יספר לנו מה קרה באותה הפגנה בירושלים ליד הבית של בכיר במשרד התקשורת [או, שמא בכירה במשרד התקשורת]?

שאלה שנייה:

מה קרה למוניר קזמל הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת [שאבי וייס אמר כי הוא עושה “עבודת קודש“]?

חלפו מספר חודשים טובים מאז פירסמה היחידה שלו מידע חופש מידע לגבי משרד התקשורת באתר הממשלתי בתחום זה לרבות דו”ח הוצאות לרבע השלישי של 2022 שלא פורסם עד היום.

למעשה, אם איני טועה, נראה כי הפרסום האחרון לגבי משרד התקשורת הוא מיום 18.7.2022.

נכון לנתונים שמעודכנים ל- 9.1.2023, משרד התקשורת טרם פירסם את נתוני ההתקשרויות שלו עם גורמי חוץ לרבע השלישי של שנת 2022.

יצויין כי יש שני משרדים ממשלתיים זריזים שכבר פירסמו את נתוני ההתקשרויות שלהם לרבע הרביעי של שנת 2022: המשרד לשירותי דת ומשרד הרווחה והביטחון החברתי ולצידם גם מינהל התכנון וכנסת ישראל.