שר התקשורת: טרם נבחר יועץ התקשורת החיצוני שיסייע למשרד בפעילות הסברתית לגבי חוק השידור הציבורי

בישיבה השנייה של הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי בראשות ח”כ קארין אלהרר (יש עתיד) שהתקיימה ב- 12 ביוני 2014 במסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית התייחס שר התקשורת גלעד ארדן לנושא יועץ תקשורת חיצוני שיסייע למשרדו בנושא.

זאת בעקבות קריאות ביניים של מספר עובדים במהלך הדיון הסוער בו הטיחו העובדים בשר התקשורת כי ההוצאה המתוכננת הינה מלחמה בעובדי רשות השידור באמצעות הוצאה של כספי ציבור.

אתר Read IT now  היה המדיום הראשון לפרסם את הנושא: ב- 27 במאי 2014 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה הייתה “הוועדה להעסקת יועצי תקשורת חיצוניים במשרדי הממשלה אישרה למשרד התקשורת לערוך מכרז לשירותי ייעוץ תקשורתי לנושא חוק המשדר הציבורי החדש”.

השר ארדן אמר בישיבת הוועדה כי רשות השידור ‘נדדה’ במהלך השנים בין משרדי ממשלה שונים. “במשרד התקשורת אין התמחות ואין את היכולת להתמודד עם הנושא של השידור הציבורי. ביקשתי ייעוץ תקשורתי כדי להסתיר את יתרונות הרפורמה”.

השר ציין כי עד היום לא נבחר יועץ תקשורת ואם ייבחר “אני מקווה שזה יהיה בסכום נמוך יותר מהתקרה שאושרה ע”י האוצר – 300,000 ₪”.

שר התקשורת אמר כי הוא משתתף יחד עם ראש אגף התקציבים והממונה על השכר במשרד התקשורת במשא ומתן מול ההסתדרות ונציגי העיתונאים. שלושה הנושאים העיקריים הנמצאים בלב המו”מ הם: סעיפים בהצעת החוק שלהסתדרות יש התנגדות גורפת לגביהם; מה יהיו תנאי הפרישה של אותם עובדי רשות השידור שייאלצו לפרוש מעבודתם; האם תינתן עדיפות בקליטת עובדים מרשות השידור לגוף המשדר החדש ובכמה עובדים מדובר.

בוועדה חברים גם ח”כ חמד עמאר (הליכוד ביתנו), ח”כ רינה פרנקל (יש עתיד), ח”כ דוד צור (התנועה), ח”כ איילת שקד (הבית היהודי), ח”כ עיסאווי פריג’ (מרצ), ח”כ נחמן שי (העבודה), ח”כ איתן כבל (העבודה) וח”כ דוד אזולאי (ש”ס).

הוועדה צפויה לקיים בשבועות הקרובים דיונים אינטנסיביים, במטרה לסיים להכיןאת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית בהקדם. בשבוע הבא יתקיימו דיונים מידי יום כשלאחר היומיים הראשונים (רביעי וחמישי) צפוי להתחיל הדיון על כל אחד ואחד מסעיפי הצעת החוק.