הוועדה להעסקת יועצי תקשורת חיצוניים במשרדי הממשלה אישרה למשרד התקשורת לערוך מכרז לשירותי ייעוץ תקשורתי לנושא חוק המשדר הציבורי החדש

הוועדה להעסקת יועצי תקשורת חיצוניים במשרדי הממשלה אישרה למשרד התקשורת לערוך מכרז בין חמש חברות לשירותי ייעוץ תקשורתי (ל- 9 חודשים בהיקף 300,000 ש”ח) לנושא חוק המשדר הציבורי החדש.

יצויין כי האישור ניתן ב- 25 במאי 2014 יום לפני שמליאת הכנסת אישרה את הצעת הצעת חוק השידור הציבורי, התשע”ד – 2014 בקריאה ראשונה ברוב של 33 מול 14 (ושני נמנעים) אולם האישור פורסם באתר מינהל הרכש הממשלתי ב- 27 במאי, יום לאחר ההצבעה בכנסת.

בהחלטת הוועדה להעסקת יועצי תקשורת חיצוניים במשרדי הממשלה נאמר כי ב- 18 במאי נדון הנושא בפני וועדת המכרזים אשר העבירה אליה את הנושא לדיון.

הבקשה היא לאישור החלטת וועדת המכרזים לקבלת שירותי ייעוץ תקשורת חיצוני לתקופה של עד תשעה חודשים מיום חתימת ההסכם עם אופציה להרחבת ההתקשרות ב- 12 חודשים נוספים, לפי הוראת 7.10.3 לתכ”ם. הפנייה תהיה לחמישה מציעים עפ”י רשימה שהרכיבה וועדת המכרזים ואמות המידה שקבעה, בהתאם לתקנה 5(א)(2) לתקנות חובת המכרזים, התשנ”ג – 1993.

בנימוקי האישור נאמר, בין היתר:

1. ביום 2 בספטמבר 2013 מינה שר התקשורת בהחלטה משותפת עם שר האוצר, וועדה [וועדת לנדס] לבחינת מתווה לשידור הציבורי בישראל. ביום 3 במארס 2014 הוגש דו”ח הוועדה לשר התקשורת. הדו”ח כולל, בין היתר, המלצה על סגירת רשות השידור והקמת משדר ציבורי חדש במקומה ומיזוג הטלוויזיה החינוכית לתוכו.

2. עם הגשת המלצות הוועדה ואימוצן ע”י שר התקשורת, הורה שר התקשורת על תכנון של הליך להקמת המשדר הציבורי החדש. בהמשך לכך גובשה הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ד – 2014, אשר אושרה ביום 4 במאי ע”י וועדת השרים לענייני חקיקה.

3. הצעת החוק מעוררת התנגדות עזה בקרב עובדי רשות השידור המקדמים את התנגדותם בכל אמצעי התקשורת.

4. יישום הצעת חוק המשדר הציבורי החדש הינו פרוייקט רחב היקף, בעל חשיבות לאומית, שהרי מדובר על הסדרת השידור הציבורי והבראתו, באופן שיוכל לתת מענה לאתגרי המחר, ולהתמודד כשווה בין שווים, בין היתר, מול זכייניות הטלוויזיה המסחרית (בערוצים 2 ו- 10).

5. שר התקשורת אמון על ענייני רשות השידור ואולם המשרד אינו מטפל בנושאי הרשות. על כן אין לנושא שירותי דוברות. במקביל, לאור העומס שמוטל על דוברות משרד התקשורת אין היא יכולה לספק לשר את השירותים המבוקשים.

6. מטרת ההתקשרות עם היועץ שייבחר היא לגבש אסטרטגיה תקשורתית כוללת למהלך, קיום פגישות שוטפות על בכירי המשרד לשם בניית תוכנית פעולה דינמית במטרה לתת מענה תקשורתי שוטף להתפתחויות השונות, סיוע בגיבוש רשימת מסרים של המשרד בקשר עם מהלך זה, קביעת ראיונות לכלי התקשורת והכנת נציגי המשרד הבכירים הצפויים להופיע באמצעי התקשורת ועוד.

8. וועדת המכרזים הבהירה ביום 19.5.2014 כי הבקשה נבחנה והיא עומדת בכל תנאי הוראת תכ”ם 7.10.3

[הערה: ידיעה ראשונה בנושא פורסמה בחלון המבזקים של אתר זה היום ב- 11:58].