שני פטורים חדשים הקשורים לאירוע המסורתי בהר מירון

שני פטורים חדשים בהתקשרויות ממכרז הקשורים לאירוע המסורתי בהר מירון פורסמו ב- 1.1.2023:

+ באישור החשכ”ל, עוד 21 מיליון ₪ (לשלוש שנים) למרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים עבור מירון.

בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין היתר כי “המשרד לשירותי דת מבקש התקשרות המשך עם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, לפעילות השוטפת, שיפוץ ופיתוח של מספר אתרים והילולת הרשב”י.

“העמותה אחראית על הפעלה ותחזוקה של כ- 130 מקומות קדושים (אתרי קברי צדיקים) בכל רחבי הארץ והוסמכה לכך.

“כמות הפוקדים את המקומות הקדושים שבאחריות העמותה מוערכת בכחמישה מיליון מבקרים בשנה, פעילות העמותה הינה תפעול האתרים הקדושים אשר מחייבת הפעלה יומיומית של מערכות חשמל, מים, מיזוג, פינוי שפכים, בקרה ושליטה אלקטרוניים, העסקה של מנהלי אתרים, סדרנים אנשי ניקיון ותחזוקה.

“[…] מעת לעת ועדת הפטור אישרה התקשרות המשך עם העמותה עד ליום .31.12.2022

“תפעול שוטף היה בהיקף שנתי ממוצע של כ- 35 מלש”ח ולפיתוח המקומות הקדושים בהיקף שנתי ממוצע של כ- 18 מלש”ח.  בנוסף, במהלך השנים אושרו תקציבים ייעודיים, בהיקפים משתנים להילולת מירון.

“ביום 2022.7.1 התקבלה החלטת ממשלה מס’ 1732 אשר תיקנה את החלטת ממשלה מס’ 1465 מיום 1988.10.19 לפיה, העמותה תהווה זרוע ביצוע של הממשלה בתחומי הניהול הבאים: (א) אחזקה ופיתוח של אתרי המקומות הקדושים בישראל. (ב) ריכוז וביצוע פעולות באתרי המקומות הקדושים.

“היות וטרם הושלמו ההליכים להכיר בעמותה כזרוע ביצוע מבקש המשרד לאשר את התקשרות ההמשך עם העמותה לתקציב הפיתוח של המקומות הקדושים בהיקף של כ- 21 מלש”ח, התקציב להוצאות השוטפות לכלל האתרים בהיקף של כ- 2.48 מלש”ח ותקציב להילולה בהיקף של כ- 1 מלש”ח.

“[…] הדרישה לשנת 2023 גבוהה בכ- 8.8 מלש”ח (כ- 45% יותר).

“תקציב להילולה בהיקף של כ- 1 מלש”ח: בשל הנחיצות להיערכות מוקדמת של ההילולה לשנת 2023 בין היתר, תכניות הפקה, תחבורה, חניונים, סדרנות וכו’ ועל מנת ליישם את המתווה שפרסמה ועדת החקירה לאסון מירון והפקת הלקחים מההילולה בשנת 2022, מבקש המשרד לאשר את התקשרות ההמשך עם העמותה.

“יודגש, כי לעמותה אין אישור לניהול תקין מאת רשם החברות והמשרד נשאל על כך במסגרת ועדת החקירה לאסון מירון. במסגרת בדיקת הבקשה, נבחן סטטוס הוצאת האישור לניהול תקין לשנת 2023 ונכון לעתה, אין אישור וזאת מכיוון שהשר הממונה על המשרד לא אישר את הדו”חות הכספיים של העמותה.

“[…] התשלומים לעמותה מותנים בהמצאת אישור ניהול תקין לשנת 2023.

“התקשרויות עם צדדים נוספים, ככל שהן נובעות מההתקשרות עם המשרד, ייעשו במכרז”.

+ התקשרות בפטור ממכרז של מ”י עם חברת אוברסייט טכנולוגיות לצורך השכרת מערכת לאימון מפקדים לארוע מירון [באמצעות טכנולוגיה חדשה של מציאות רבודה]

וועדת הפטור במשטרה אומרת כי הוצגה בפניה הבקשה לאימון מפקדים לאירוע מירון 2023 באמצעות טכנולוגיה חדשה של מציאות רבודה. “מדובר על מערכת שמסוגלת לסרוק את מקום האירוע המיועד ועל בסיס תצורתו במציאות, לבנות תרחישים לכל אירוע באמצעות שכבות המדמות את המציאות הצפוייה. בקשת הפטור היא לשירות של החברה שישמש רק לאירוע מירון הקרוב. מדובר ברכש של שירותים כאשר המודל שיפותח יישאר ברשות המשטרה. המערכת תנוהל במכללה הלאומית לשוטרים וכלל האימונים יתבצעו בה”.

וועדת המכרזים של המשטרה אומרת כי “המשטרה פירסמה RFI בנושא אולם כלל ההצעות שהוגש היו בטכנולוגיית VR, ואילו הצורך המשטרתי הינו לקיים אימות בטכנולוגיית AR (מציאות רבודה עם יכולת העשרת מידע). במסגרת בחינת השוק אותרו שתי חברות שמספקות שירותים בטכנולוגיית AR אלא אחת מהן מצוייה בעולמות הגיימיניג ואינה מתאימה לתרחישים מבצעיים בהתאם לדרישות המשטרה”.

* ב- 18.11.2022 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: משטרת ישראל פירסמה הודעה בדבר כוונה להתקשרות: שכירות וניסוי מערכת לאימון מפקדים וניהול אירוע בטכנולוגיית מציאות רבודה Augmented Reality, AR.