משטרת ישראל פירסמה הודעה בדבר כוונה להתקשרות: שכירות וניסוי מערכת לאימון מפקדים וניהול אירוע בטכנולוגיית מציאות רבודה Augmented Reality, AR

14:33 18.11.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

משטרת ישראל פירסמה הודעה בדבר כוונה להתקשרות: שכירות וניסוי מערכת לאימון מפקדים וניהול אירוע בטכנולוגיית מציאות רבודה AR. זאת במסגרת ההכנות לאירוע הבא בהר מירון.

קצין האלקטרוניקה במפא”ט מ”י כותב בכוונת ההתקשרות כי “ברבע הראשון של 2022 פרסמה משטרת ישראל בקשה לקבלת מידע (RFI) למערכות אימון סימולטיביות. בסיכום התהליך לא הוגשו כלל מענים מחברות עם טכנולוגיית AR.

“במסגרת שת”פ עם מפא”ת במשרד הביטחון, נמצא ע”י הגורם המקצועי במפא”ת שהטכנולוגיה של חברת אוברסייט טכנולוגיות (Oversight Technologies) הינה ייחודית בתחומה בהיבטים של תכנון פעילות וניהולה בזמן אמת.

“פיקוד המשטרה כחלק מהיערכות לאירוע מירון הקרוב, מעוניין לשלב טכנולוגיות מסייעות לאימון וניהול אירועים מורכבים על מנת לתת מענה אפקטיבי ביותר ולהקטין ככל הניתן את הסיכון למשתתפים באירועים אלו.

“מחלקת פיתוח אמצעים של משטרת ישראל מציעה לעשות שימוש במערכת ניסיונית מבוססת טכנולוגיית מציאות רבודה AR.

“חברת Oversight Technologies היא חברת הזנק ישראלית המפתחת פתרונות סימולטיביים מבוססי מציאות רבודה המייעלים את עבודת ארגוני אכיפת החוק.

“מטרות השימוש במערכת הינן: אימון מפקדים כהכנה לאירוע מורכב וסינכרון כלל הכוחות; ניהול האירוע בזמן אמת על גבי תשתית מודל תלת מימדי.

“במסגרת זאת מדובר בהתקשרות למתן שירות (שכירת מערכת) הנדרש להעמדה בתאריך 01.03.2023 עבור מוכנות לאירוע מירון בלבד ולא רכישת מערכת/טובין.

מאפייני הפתרון הנדרשים במערכת:

+ יצירת  מודל תלת-מימדי מפורט ברזולוציה של 2 ס”מ לפיקסל בקנה מידה אחיד ואמיתי בקואורדינטות ארציות עבור אזור הר מירון בתא שטח רחב (כ- 5 קמ”ר).

+ יכולת לקילוף והצגת שכבות מידע שונות: מידע גיאוגרפי בסיסי – רחובות, צמתים, תחבורה, תשתיות וכו’, בדומה לשכבות Google Map.

+ יכולת מעבר בין סוגי מפות – סימבולי, גיאוגרפי, תצ”א ומשולב דוגמת Google Earth.

+ יצירת הדמיות/ סימולציות לתרחישי אסון

+ בניית סל “מקרים ותגובות” – על מנת לתכנן, לתרגל ולתחקר אירועים שבגזרת העניין

+ הצגת המודל במסכים ובמשקפי AR מסוג Microsoft HoloLens או שווה ערך  ושימוש באמצעות מחוות ידיים (Gestures) אינטואיטיביות על מנת לבצע את כלל הפעולות הנדרשות במערכת בצורה המיטבית.

+ המשתמש יוכל למקם משאבים שונים בתזמונים לבחירתו ע”ג מערכת השו”ב.

+ שו”ב בזמן אמת ע”ג המערכת כולל קבלת הזנות של מידעים מהשטח (וידאו, תמונות, מיקומי כוחות וכו’) והצגתן על גבי המודל התלת מימדי.

+ המערכת תציג תמונת מצב של סך המשאבים בשימוש.

+ הקמת עמדות אימון ל 6 משתמשי AR  בו-זמנית + קיר מסכים לצופים נוספים וביצוע וליווי מספר מופעים במתקני המשטרה ע”פ  צורך.

+ יצירת קישוריות בין מספר עמדות שליטה ופיקוד מרוחקות (חפ”ק/משל”ט) למפעיל בשטח”.