שותפות בין המגזר הציבורי לפרטי באירופה: האיחוד האירופי והתעשייה ישקיעו 2.5 מיליארד אירו בחמש השנים הקרובות בתחום הביג דאטה

במסיבת עיתונאים בבריסל בלגיה הודיעה נציבת הדיגיטל של האיחוד האירופי Neelie Kroes  [באחת מהופעותיה האחרונות לפני סיום תקופת הכהונה שלה] כי במהלך חמש השנים הקרובות (החל מינואר 2015) ישקיע האיחוד סכום של 500 מיליון אירו בתחום הביג דאטה כחלק משותפות ציבורית-פרטית [public-private partnership, PPP].

סכום זה יצטרף אל סכום של 2 מיליארד אירו עליו הכריזה קבוצת של חברות מהתעשייה. בין החברות הללו: חברת Atos, חברת IBM, חברת Nokia Solutions and Networks, חברת Orange, חברת SAP וחברת Siemens ואיליהן הצטרפו מספר גופי מחקר.

ההשקעה תהיה במחקר ובחדשנות בביג דאטה בתחומים דוגמת אנרגיה, ייצור ובריאות/רפואה.

לדברי הנציבה  Neelie Kroes הדבר יתרום לקידום ביג דאטה באירופה המפגרת בתחום זה. “אירופה מפגרת מאחור. כל חברת ביג דאטה היא מארצות הברית ולא מאירופה, הדבר חייב להשתנות וזו הסיבה שאנחנו מציעים כסף ציבורי”, אמרה.

לדבריה ברחבי העולם בכל דקה מיוצרים 1.7 מיליון ג’יגה-בייט של נתונים. הנתונים הללו, כולל מידע אקלימי, תמונות לוויין, תמונות וקטעי וידיאו דיגיטליים, רשומות של טרנזקציות שונות ואותות GPS – כל אלה יעמדו לרשותן של חברות אירופאיות שיוכלו לעשות בכך שימוש.