שב”ס: מכרז פומבי לשכירת מתקן לעיכול פסולת אורגנית בטכנולוגיית קומפוסטציה מאולצת לצורך ניסוי בבית הסוהר עופר

שירות בתי-הסוהר (שב”ס) פירסם מכרז פומבי לשכירת מתקן לעיכול פסולת אורגנית בטכנולוגיית קומפוסטציה מאולצת לצורך ניסוי בבית הסוהר עופר.

קומפוסטציה (הדשנה) הוא תהליך שבו פסולת אורגנית רטובה עוברת פירוק ביולוגי של חומרים אורגניים המתבסס על מיקרואורגניזמים טבעיים בתנאים מבוקרים של טמפרטורה, אוורור ורטיבות. התוצר הסופי של התהליך הוא קומפוסט – חומר יציב ללא ריח, שיכול לשמש כבסיס לדשן בגידולי חקלאות.

תקופת ההתקשרות היא 10 חודשים+ אופציה שנה נוספת או חלקה. אומדן ההתקשרות הכולל הוא להשכרת מתקן אחד בהתאם למפורט במפרט הטכני, לתקופה של כ- 6 חודשים לצורך פיילוט, המזמין אינו מתחייב להיקף זה או להיקף כלשהו, ומימוש ההתקשרות יהיה על פי שיקול דעתו הבלעדי.

המועד האחרון להגשת הצעות הוא 12 בספטמבר 2022.

תנאי הסף המקצועי להשתתפות במכרז זה הוא: המציע מכר, שיווק ו/או השכיר במועדים המאוחרים לתאריך 1.1.2019 לפחות שלושה, או יותר, מתקנים סגורים לעיכול פסולת אורגנית מעורבת גזם, בהיקף פסולת של מינימום 1 טון ליום לכל מתקן בתהליך עיכול אנארובי וייצור קומפוסט.

* ב- 11 במארס 2022 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: שב”ס החליט על פרוייקט ניסיוני למשך כחצי שנה לבחון היתכנות, אפקטיביות ויעילות של מתקנים לעיכול פסולת אורגנית, ‘דבר שיצמצם משמעותית את כמות הפסולת ועלויות הנלוות לכך ובנוסף יצמצם את הזיהום הנגרם כתוצאה מפסולת זו’.