רשות התקשוב הממשלתי מפרסמת הנחייה חדשה: פעילות אגפי טכנולוגיות דיגיטליות ומידע בחירום – משבר קורונה

רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה מפרסמת (21.3.2020) הנחייה חדשה בדבר פעילות אגפי טכנולוגיות דיגיטליות ומידע בחירום – משבר קורונה: הפעילויות הנדרשות מאגפי טכנולוגיות דיגיטליות ומידע (במשרדי הממשלה וביחידות הסמך) בעבודה במתכונת חירום המצב הנוכחי.

מטרת המסמך:

+ לפרט את הפעילות הנדרשת מאגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע בשעת חירום, בהתאם להודעת ראש הממשלה על מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום ובהמשך להנחיית נציבות שירות המדינה, לצמצום פעילות המשרדים ומעבר המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום בעקבות משבר קורונה.

+ מהלך זה נועד, בין היתר, לצמצם ככל הניתן את נוכחות העובדים במשרדים ולאפשר פעילות אשר הוגדרה כחיונית לשעת חירום במשרדי הממשלה ויחידות הסמך.

+ מעצם טבעו של המצב הנוכחי, שהינו דינמי ומשתנה תדיר, הנחיה זו הינה מתגלגלת ותתעדכן בהתאם לעדכונים שיגיעו.

מודגש כי “הנחיה זו מהווה שילוב של מסמך מדיניות ונוהל עבודה רוחבי, ועל כן תוכנה מחייב את קהל היעד”.

בין היתר נקבע בהנחייה כי “על המנמ”ר לוודא שרמת אבטחת המידע של המשרד נשמרת ולא ניתנים מענים נקודתיים או שימוש בפתרונות אשר יכולים להוות סיכון אבטחת מידע שאינו ניתן לגישור” וכי “על מנת לצמצם סיכוני תפעול, על אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע לצמצם שינויים בייצור למינימום הכרחי, תוך בקרה מוגברת ומתן התייחסות מיוחדת ליכולת של האגף להגיב במקרה של תקלה כתוצאה משינוי זה”.

באשר לעובדים נאמר בהנחייה כי “על המנמ”ר לוודא כי העובדים הנדרשים לניהול פעילות המחשוב של האגף וקבלת החלטות מדיניות בתחומי אחריותם מוגדרים כחיוניים. על המנמ”ר לוודא כי לכל העובדים אשר חיוניים לעמידה ביעדי האגף בחירום יש האמצעים הנדרשים לחיבור מרחוק או להגעה למשרד בהתאם לצורך ולנסיבות”.

* ב- 11 במארס 2020 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה: רשות התקשוב הממשלתי קיימה הערכת מצב עם מנהלי אגפי טכנולוגיות דיגיטליות ומידע בנושא ההיערכות לקיום רציפות עסקית ולעבודה מרחוק של משרדי הממשלה. ב- 16.3.2020 פירסמתי ידיעה בדבר רשימת כלים ומוצרים טכנולוגיים שמציגה הרשות לקשר עם הציבור ולעבודה מרחוק.