רשות האוכלוסין: ייצוגית נגדה בנושא נגישות; מה עולה משתי התקשרויות בפטור של הרשות?

ב- 28.6.2023 הוגשה בבית-המשפט המחוזי בירושלים תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) ע”י אברהם מועלם (באמצעות עו”ד איתי ארגוב) נגד רשות האוכלוסין וההגירה. בבסיס התביעה: הטענה כי הרשות “אינה טורחת לספק התאמות נגישות לשירותי האינטרנט שלה” כמתחייב עפ”י החוק.

התובע מוגדר בכתב התביעה כ”אדם עם מוגבלות – לקות חושית, אשר סובל מלקות ראיה ותסמונת קוסטף (Costeff)”.

“[…] ואולם, על אף החובה החוקית כאמור ומשך הזמן הרב שחלף מאז נכנסו לתוקף תקנות נגישות השירות, וחרף העובדה שהמבקש פנה למשיבה בעניין זה עובר להגשת בקשת האישור, אתרי המשיבה אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות.

“בהתנהלותה של המשיבה ובמחדליה היא מפרה את חוק שיוויון זכויות ותקנות נגישות השירות המחייבים, בין היתר, נותן ‘שירות ציבורי’, בעליו, מחזיקין ומפעיליו, להתאים את השירות לאנשים עם מוגבלות”.

* לכתב התביעה צורפה חוות דעת של אילנה בניש מורשה נגישות שירות לגבי אתרי רשות האוכלוסין.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

ברשות האוכלוסין לא סגורים בדיוק איך מאייתים בעברית של שמה של המדינה TAIWAN

ב- 4.7.2023 פירסמה רשות האוכלוסין וההגירה הודעה לעיתונות שעסקה ב’תם ונשלם: היום התקיים טקס חתימה עם הסכם טיול עבודה’ עם המדינה בדרום מזרח אסיה.

חבל רק שטרם כתיבת ההודעה לעיתונות לא טרחו שם לעשות את הבדיקה הפשוטה: לפתוח את וויקיפדיה ולראות מהו האופן הנכון לאיות שמה של המדינה. וכך זכינו במספר שורות בודדות של הודעה לעיתונות לכמה גירסאות:

+ הודעות דוברות – תם ונשלם: היום התקיים טקס חתימה עם הסכם טיול עבודה עם ממשלת טאיוון.

+ היום התקיים טקס השלמת חתימה על הסכם טיול עבודה עם ממשלת טאיוואן.

+ בטקס נכחו מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, שגרירות טאיוואן בישראל ונציגי האגף הקונסולרי במשרד החוץ.

+ ההסכם יאפשר לישראלים המעוניינים להגיע לטאוויאן לצורכי טיול, לשלב גם עבודה לתקופה קצובה.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

הארכת התקשרות עם חברת הייפ פתרונות בע”מ [לשעבר, חברת קרדיט גארד בע”מ] לטובת המשך שירותי סליקה ומתן תשלום חד-פעמי לשדרוג המערכת

“וועדת המכרזים בישיבתה מיום 5.6.2023 השתכנעה בצורך להתקשר עם חברת הייפ פתרונות לטובת שירותי סליקה בתוכנת אשראי ובקרת אשראי מקוונת מול חברות כרטיסי האשראי והבנקים, וכן בשדרוג המערכת הקיימת להתאמות ענן שכן המערכת הנוכחית היא בגירסת Offline ויושבת על מערכות ישנות שקורסות פעמים רבות, היות ומדובר בטכנולוגיה ישנה אשר בשלב מסויים לא ניתן יהיה להשתמש בה יותר”.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

הגדלת התקשרות עם חברת יבמ ישראל בע”מ לטובת שדרוג מערכות המחשוב של מכונת הדיוור הממוקמת באתר ההנפקה של ארבל

“כיום אתר ההנפקה ארבל מתמודד עם קצב ייוצר גבוה במיוחד בעקבות משבר הדרכונים הארצי וכן לאור מבצע ‘מרתון לדרכון’ שיצאה הרשות החל מיום 14.5.2023.

“[…] וועדת המכרזים מתבקשת לאשר הגדלת ההתקשרות עם החברה לטובת שדרוג מערכות המחשוב של מכונת הדיוור הקיימת באתר ההנפקה ארבל כאשר השדרוג מתחלק לשני מהלכים:

+ שדרוג מערכת המחשוב הצמודה למכונת הדיוור לגירסת ווינדוס 10 ורכישת מערכת נוספת – כרגע ישנו מחשב בודד עליו מותקנת המערכת בגירסה מיושנת של ווינדוס 7, שאינה נתמכת יותר. הסיכון בקריסת המחשב הוא מעבר למצב שמכונת הדיוור מופעלת בצורה ידנית ללא מערכת שמפעילה אותה. לאור זאת, השדרוג נדרש הן עבור עדכון המחשב הקיים והמערכת המותקנת עליו לגירסה עדכנית ביותר, דבר אשר דורש התאמות ע”י היצרן הגרמני ובנוסף נדרש מחשב נוסף לצורך יצירת גיבוי, שעליו תותקן מערכת זהה לחלוטין.

+ רכישת רכיב שדרוג למכונת הדיוור עבור בדיקת דרכונים ומעטפות – בעקבות תקלות שאירעו בעבר אשר גרמו לעיטוף שגוי של דרכון (כלומר, נעטף דרכון שונה מהנמען אליו יועדה המעטפה), נדרש להוסיף את הרכיב שיותקן על המכונה הקיימת ובכך תבוצע בדיקה ואימות כי בעל הדרכון הנעטף זהה למכתב והכתובת המצורפים אליו”.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■