רכבת ישראל: התקשרויות עם ספק יחיד והתקשרויות שלא באמצעות מכרז

חברת רכבת ישראל פירסמה לאחרונה מספר הודעות בדבר התקשרויות עם ספק יחיד והתקשרויות שלא באמצעות מכרז.

שם הספק: דורקום מחשבים בע”מ

מהות ההתקשרות: רכישת חמישה שרתי COMPAQ בהיקף כולל של 125,219 ₪. ההתקשרות היא לרכישת שרתים עבור מערך VMware (מערך וירטואלי) לצורך עמידה בגידול הפעילות הנדרשת. הרכישה בוצעה לאחר הליך פנייה לשש חברות לקבלת הצעות מחיר.

שם הספק: חברת אמן מחשבים

מהות ההתקשרות: התקשרות לקבלת שירותי תחזוקת מערכת עידן-פרופיט לניהול פיננסי ולוגיסטי לתקופה של שלוש שנים. המערכת פותחה ע”י חברת מחשוב והושקעו שעות עבודה רבות ומאמצים רבים להתאימה לתהליכי העבודה ברכבת. לפני כארבע שנים נרכשו ע”י קבוצת אמן מחשבים הזכויות במערכת מחברת מחשוב. מערכת עידן-פרופיט במערכת SAP, נדרשת גישה למערכת לצפייה בנתונים בלבד. בשנה האחרונה נדרשה המערכת לזמינות גבוהה (בעיקר לאיתור נתונים חשבונאיים נדרשים להערכות החברה להנפקה).

שם הספק: חב’ גאו-דע לניהול ומידע מקרקעין ונכסים בע”מ [הארכת ההתקשרות בחמש שנים נוספות]

מהות ההתקשרות: התקשרות לקבלת שירותי איפיון יישום, תמיכה ותחזוקה למערכת מידע גיאוגרפית (ממ”ג) מקושרת SAP. יהושע פורמן מנהל המידע הראשי של רכבת ישראל כותב כי לרכבת ממ”ג אשר פיתוחה החל בשנת 2003 ע,י חברת גיאו-דע לניהול מידע גיאוגרפי והנדסי של הארגון בדגש על יישומים בתחום המקרקעין וההחזקה. בשנת 2010 החל תהליך שדרוג המערכת הקיימת והרחבתה לתחומים ייעודיים של הרכבת (כמו ניהול ציר מסילה עם כל המידע הרלבנטי בנושא, פלישות, שמירה תכנונית, מפגשי כביש מסילה ותמרור ועוד) והרכבת עדיין מצוייה בעיצומו של התהליך. תהליך השדרוג כולל גם התאמת המערכת לטכנולוגיות מתקדמות המאפשרות ממשק טכנולוגי דו-כיווני עם מערכת SAP ויישומו.