קריאת מחשבות: האם ידעו מראש בחברה מסחרית מה אבי וייס עומד לכתוב למחרת היום?

07:34 30.06.2021

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

תגים: ,

לפני יותר משבוע, ביום שני, 21.6.2021, בשעת בוקר, פירסמה מערכת ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש שכותרתו: “מצלמות אבטחה מתקדמות עם בינה מלאכותית  (AI)  למי זה מתאים?“.

האייטם סווג, עם פירסמו באתר, תחת הסיווג ‘שיחת היום’. מעניין איפה בדיוק שוחחו עליו באותו היום: בפינת הקפה במשרד? כיום האייטם הזה משונמך לסיווג (המתאים יותר, לדעתי) – ‘חדשות הצרכנות’. דאגתי כמובן לשמור צילומי מסך של השינויים הללו.

מדובר, כמובן, באתר של אבי וייס ומעניין כי לא הוא חתום על האייטם הזה אלא כל המערכת התכנסה יחדיו לכתוב את האייטם הפרסומי הזה.

לאור ניסיון העבר [למשל, כאן] המשכתי לקרוא כדי לראות מתי אגיע למה שמסגיר את העובדה שמדובר בכתבה שיווקית (ללא ציון העובדה שמדובר במשהו שיווקי).

לא היה צריך לקרוא הרבה עד שמגיעים לשורה בה נאמר: “אחת החברות המובילות בעולם בתחום זה היא חברת מיילסייט Milesight  – חברת ענק בינלאומית, שמיוצגת בישראל ע”י קבוצת גטר” או למשפט “לחברת מיילסייט יש מגוון עצום של ‘סיפורי הצלחה’ בכל רחבי העולם”.

= = = = = = = = = = =

אבל אני רוצה להסב את תשומת ליבכם למשהו נוסף לגבי אותו אייטם שפורסם ב’טלקום ניוז’, ע”י כל המערכת.

לא התעצלתי והעתקתי [Copy & Paste] את שתי הפיסקאות האחרונות באותו אייטם שפירסמה מערכת ‘טלקום ניוז’:

“עולם התקשורת והאבטחה נע מהר קדימה, והלקוחות העסקיים עוברים למערכות חכמות בכל תחום. שילוב של AI (ובמקומות נדרשים גם רדאר וסנסורים חכמים) הופך את מערכת מצלמות האבטחה ליעילה יותר, עם שימושים רבים ומועילים לכל עסק בכל תחום. כל מצלמות האבטחה של מיילסייט מוגנות בפני התקפות סייבר, נבדקו ואושרו ע”י מעבדה מוסמכת מטעם מערך הסייבר הלאומי.

“אם מעוניינים במערכת מצלמות אבטחה חכמות עם אחריות מקומית ותחזוקה מקומית, אפיון וליווי פרויקט וכן תמיכה טכנית (מה שספק מסין, או מכל מדינה במזרח הרחוק או מכל מקום אחר בעולם, שרוכשים ממנו דרך האינטרנט, לא יכול לספק בישראל), אזי מומלץ לרכוש את מצלמות האבטחה הללו מחברת GETTER   אחת מהספקיות המובילות בישראל בתחום”.

את הקטע המועתק ‘הדבקתי’ בתיבת החיפוש בגוגל. ומה התגלה? Surprise, Surprise.

מסתבר כי האייטם (ולא רק שני הקטעים הללו) התפרסם יום קודם לכן, 20.6.2021, באיזור המאמרים המקצועיים של האתר של חברת Getter Group Tech. בלי קרדיט לאבי וייס ו/או מערכת ‘טלקום ניוז’.

האם אותה חברה הצליחה להסתנן ולחדור למערכת המחשוב של אבי וייס ברחוב גולדה מאיר 13 דירה 68 בראשון לציון ולאתר מה הוא עומד לפרסם אודותיה יום לאחר מכן? מסופקני.

או, שמא בכלל מדובר במאמר מקצועי/פרסומי/שיווקי של החברה אשר שיגרה אותו גם אל אבי וייס מתוך מטרה שיפרסם באתר שלו? מסופקני, אך פחות מהאפשרות הראשונה.

ת-ע-ל-ו-מ-ה.

= = = = = = = = = = =

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אוהב מאוד את הביטוי “טרם יבש הדיו” והוא השתמש בו כמה וכמה וכמה פעמים במהלך שמונה שנות קיום האתר שלו.

כיוון שזה כנראה מדבק, אציין גם אני כי “עוד טרם יבש הדיו”, ושבוע לאחר מכן, ביום שני, 28.6.2021, בצהריים (כאמור, שבוע לאחר הפרסום הקודם), הופיע ב’טלקום ניוז’ אייטם נוסף וכותרתו הפעם: “MIA עוזרת קולית וירטואלית חדשה של אודיוקודס לרישום ותמלול פגישות בעסק”.

הפעם היה מדובר במוצר של חברת AudioCodes הישראלית. גם הוא, אגב, משווק ע”י חברת גטר.

באותו האייטם, למשל, אבי וייס מספר לנו כי “פגישות ארגוניות ועסקיות הן נכס אסטרטגי חשוב בכל ארגון, ומספקות לעובדים מרחב חשוב לשיתוף מידע ולחשיבה יצירתית על רעיונות חדשים. על אף שמרחב זה הוא אכן ייחודי, פגישות הן זמניות ומסתיימות די מהר”.

מעניין כי אותה הפיסקה בדיוק מתוך הטקסט של אבי וייס באייטם שלו (והיא אינה היחידה) מופיעה ב-מ-ק-ר-ה גם בטקסט המתפרסם באתר של חברת גטר.

אלא שאצל גטר הם כל כך התרגשו מהאירוע שלהם שהזמינו אנשים ל”וובינר ראשון בעברית”. אבי וייס פסח על ההתרגשות אבל פעם אחת כתב באותו אייטם על “וובינר” ופעם אחרת על “וויבינר”. לא סגור איך מאייתים בדיוק את הביטוי WEBINAR בכיתוב עברי?

= = = = = = = = = = =

והערה לסיום בעניין אחר לגמרי: ביום שלישי (29.6.2021) בשעה 11:55 פירסם אבי וייס באתר שלו אייטם שסווג על-ידו כמובן כ’בלעדי’. כותרתו: למה ‘תיקי האלפים’ נראים כמו חלטורה מקרטעת של טירונים כושלים?

באותו האייטם מופיע המשפט הבא: “אני, בלי כל עוזרים ועזרים, בחיפוש פשוט בגוגל, מצאתי את הקשרים של אילן ישועה ל”מחאת מושחתים נמאסתם”  מלפני שנים, ולסיפורים אחרים, שמטילים צל כבד ביותר על כך, שהפרקליטות בכלל הקשיבה לספינולוג ושקרן סדרתי כזה. שלא לדבר על מה שמצא צוות המחקר של גאי לוי ומושיק קוברסקי“. [הערה: השמות מודגשים במקור].

איני יודע מי שני הג’נטלמנים הללו, מהו צוות המחקר שלהם ומה בדיוק הם מצאו (איני משתמש בפייסבוק ולפיכך לא יכולתי להיכנס לקישור שנתן אבי וייס).

אם לצטט את אבי וייס הרי ש”אני, בלי כל עוזרים ועזרים, בחיפוש פשוט בגוגל, מצאתי” במנוע החיפוש ששמו של הג’נטלמן הראשון הוא דווקא גיא לוי (ולא גאי לוי, כפי שכתב אבי וייס).

נותרת השאלה למי בדיוק התכוונת, אבי וייס, בביטוי ‘חלטורה מקרטעת של טירונים כושלים’ בכותרת האייטם שלך? האם ייתכן שהגמל אינו רואה את דבשתו???

= = = = = = = = = = =