קספרסקי: האקרים מסייעים בגניבת סחורות שונות; מערכות SCADA שאינן מוגנות היטב ‘קורצות’ לקבוצות פשיעה

20:34 23.04.2016

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , , ,

בהופיעו בפני כנס Cloud Expo Europe  בלונדון אמר יוג’ין קספרסקי כי מערכות בקרה תעשייתיות ו- Supervisory Control And Data Acquisition, SCADA שאינן מוגנות היטב ‘קורצות’ לקבוצות פשיעה. האקרים מסייעים בידיהם בגניבת סחורות שונות כמו דלקים, פחם וחיטה.

לדבריו, מערכות בקרה תעשייתיות מחוברות כיום לאינטרנט כדי לאפשר הפעלה שלהן מרחוק. ואולם המערכות לא תוכננו מראש לפעולה מקוונת ולפיכך קשה יותר להגן עליהן מפני האקרים ולפיכך הן מהוות מטרה מפתה לעבריינים.

לדברי קספרסקי, ההתקפות על מערכות בקרה תעשייתיות ו- SCADA כיום נמצאות במגמת עלייה. אבטחת מערכות בקרה תעשייתיות הפכה למקור דאגה לממשלות המודאגות שתשתית לאומית קריטית תיפול קורבן להתקפות דיגיטליות. ובאותה מידה יש סכנה שטרוריסטים ינסו לעשות אותו דבר. “אני חושש שזו רק אלה של זמן עד אשר טרוריסטים יעסיקו מומחי מחשבים כדי לתקוף תשתיות קריטיות ואני חושש שיש אנשים במרחב הסייבר שיעשו כל דבר תמורת כסף”.

לדוגמה אמר כי עבריינים פרצו למערכות המפקחות על הטמפרטורה של דלקים והורידו את הטמפרטורות כך שניתן יהיה למלא יותר דלק במיכליות. אחרי שסופק הדלק בתחנות דלק נותרה עדיין כמות עודפת של 2-3 אחוזים במיכליות. בשיטה דומה מרמים לגבי המשקל של פחם המוטען ע”ג משאיות הובלה.

הפשיעה המסורתית הופכת ליותר ויותר חכמה וסייברית” אמר יוג’ין קספרסקי. אחת הבעיות של חקירת הפשעים הללו היא שהן נופלות בין יחידות פשיעת הסייבר המתמחות לבין המשטרה הסטנדרטית.