חברת SCADAfence הישראלית: מערכות בקרה תעשייתיות (ICS) – יעד הולך וגדל להתקפות סייבר

יוני שוחט (Yoni Shohet) מייסד ומנכ”ל חברת SCADAfence הישראלית אמר לאחרונה בראיון לאחד מאתרי החדשות בחו”ל כי מערכות בקרה תעשייתיות  (Industrial Control Systems, ICS ) מהוות כיום יעד הולך וגדל להתקפות סייבר.

לתוקפים בעלי יכולות גדולות  מוטיבציה פיננסית חזקה לנסות לפרוץ לחברות תשתית וייצור קריטיות.

לא ניתן להתייחס עוד להתקפות עליהן כאל משהו דימיוני או היפותטי, אמר שוחט: “התקפות אלה הן מציאותיות. אנו רואים התקפות כאלה מידי יום ביום במספר גדול של חברות ומדינות”. לדבריו, ב- 18 החודשים האחרונים יש גידול ניכר בהיקף ההתקפות הללו כשהאחרונה שבהן הייתה על חברות תשתיות חשמל באוקראינה והיא שגרמה לעלטת החשמל הסייברית [cyber blackout] הראשונה.

הוא אומר כי חשוב שתעשיות המשתמשות במערכות בקרה תעשייתית יבינו את האיומים והסיכונים וכן את הפגיעויות ונקודות התורפה שלהן.

התוקפים עלולים להשפיע על איכות המוצרים ויעילות התהליכים באמצעות ביצוע התאמות קטנות במערכות הבקרה לאורך זמן.

הערת עורך Read IT Now: בחודש ינואר 2016 פירסם מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה “קול קורא לקבלת מידע על חברות ישראליות עם פתרונות ייעודיים בתחום הגנת הסייבר על מערכות בקרה תעשייתיות (ICS)/מערכות SCADA/טכנולוגיות תפעוליות”. בקול הקורא נאמר בין היתר כי “לאור קצב הצמיחה של תחום הגנת הסייבר על מערכות בקרה תעשייתיות ומגוון הפתרונות הישראליים הקיימים בו, מטה הסייבר הלאומי מבקש להקים, על-בסיס וולונטרי, קבוצת-יעד של חברות ישראליות המפתחות פתרונות ייעודיים בתחום זה”.