פרסום ראשון: אושרה רשמית בקשת אבי ברגר, לשעבר מנכ”ל משרד התקשורת שפוטר ע”י נתניהו, לקצר את תקופת הצינון שלו

בהיעדר התנגדות מצד נציבות שירות המדינה, אישרה הוועדה לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה) את בקשתו של אבי ברגר, לשעבר מנכ”ל משרד התקשורת, לקצר את תקופת הצינון של שנה הקבועה בחוק ולאפשר לו להתחיל לעבוד לאלתר בייעוץ.

אבי ברגר שימש כמנכ”ל משרד התקשורת מיום 1.11.2013 ועד 20.5.2015 מועד בו פוטר מתפקידו ע”י ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו.

ב- 11 בדצמבר 2015 דיווחתי כאן באתר כי האתר News1 פירסם ידיעה של יצחק דנון לפיה אבי ברגר מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר הגיש ב- 10.12.2015 לבית-המשפט המחוזי בירושלים בקשה מול נציבות שירות המדינה (נש”מ) לקצר את תקופת הצינון שלו.

זאת כדי שיוכל לייעץ לחברת דארקו, לשתי קרנות ולעמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב וכן לשמש כדירקטור בחברת ההזנק SKY BEAM. הוא מציין כי מדובר בחברות וגופים עימם לא היה לו קשר ישיר בתקופת כהונתו כמנכ”ל. לדבריו, ללא יכולת עיסוק בתחומי התקשורת והביטחון, תצומצם באופן משמעותי ביותר יכולתו להתפרנס.

הבקשה [ו”ע (וועדת ערר) 20596-12-15] הוגשה לבית-המשפט בשבתו כוועדה למתן היתרים. הנושא הועבר להחלטה של כבוד השופט אמנון כהן.

הוא שימש כמנכ”ל משרד התקשורת מנובמבר 2013, ופוטר בידי ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו בשיחת טלפון מיד עם הקמת הממשלה הנוכחית. לדבריו הוא עוסק בתחומי התקשורת והביטחון מזה 30 שנה.

לפי הדיווח ב- News1, אבי ברגר  מבקש מבית-המשפט המחוזי בירושלים לקצר את תקופת הצינון ולהסתפק בזמן שחלף מאז פוטר בידי בנימין נתניהו ראש הממשלה ושר התקשורת באמצע מאי השנה. אבי ברגר מבקש לאפשר לו להעניק ייעוץ לגופים הבאים:

+ חברת דארקו העוסקת במתן פתרונות בתחום התקשורת,

+ קרנות ברוש ואקסודוס (המחזיקות בין היתר בניירות ערך של חברות בתחום התקשורת),

+ העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב.

בנוסף, אבי ברגר אומר כי קיבל פנייה לכהן כדירקטור בחברת הסטארט-אפ SKY BEAM  העוסקת בפיתוח אנטנות ניידות לתקשורת לוויינים.

בי-המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כוועדה לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ”ט – 1969 דן בבקשתו של אבי ברגר נגד נציבות שירות המדינה (נש”מ). מותב בית-המשפט כלל את כבוד השופט הבכיר אמנון כהן, עו”ד י’ ריכטר (חבר) ועו”ד א. קלעי (חברה) וההחלטה התקבלה ביום חמישי האחרון (14.1.2016) ופורסמה היום.

בהחלטה מנתחים חברי הוועדה את כל-אחד מהגופים המוזכרים שאיתם הוא מבקש להתקשר לצורך עבודה כיועץ וכן החברה בה הוא רוצה לכהן כדירקטור.

אלא שמההחלטה עולה שישנו גוף אחד נוסף שלא צויין בידיעה המקורית של NEWS1: אבי ברגר מבקש גם לשמש כמומחה מטעם חברת החשמל לישראל (חח”י) בהליך משפטי אזרחי המנוהל נגדה [תביעה ייצוגית בנושא חיובית נגד חח”י). הפנייה איו בנושא זה נעשתה ב- 8.12.2015 והוא נתבקש להגיש חוות דעת בתוך חודש. לדברי ברגר ההליך אינו קשור למשרד התקשורת.

הוועדה הרחיבה בנושא זה משום שחברת החשמל מחזיקה ב- 40% ממניות חברת IBC, מיזם הסיבים שכיום נקרא UNLIMITED.

לפי ההחלטה, אבי ברגר אמר כי בתקופת כהונתו אישר משרד התקשורת תוכנית פריסה פרטנית של חברת IBC בהתאם לתנאי רישיונה ובהתאם להחלטת ממשלה. בנוסף, הוא עמד בראש צוות בין-משרדי שנועד להסיר חסמים בפריסה כלל-ארצית של תשתית הסיבים האופטיים. “במסגרת זו קיים פגישות עם מנהלי החברה מידי חודש וחצי והצוות התכנס מספר פעמים והחל לגבש את מסקנותיו. ברם, בשל פיטוריו של המבקש, לא הושלם תהליך קבלת ההחלטות ולא סוכמו החלטות רגולטוריות על-ידי המבקש”.

“כן ציין המבקש, כי במהלך כהונתו כמנכ”ל המשרד, דחה המשרד שתי בקשות הנוגעות לחברת החשמל (…) בצד זה, ציין המבקש, כי במהלך תקופתו כמנכ”ל הוא האריך רישיון קיים של חברת החשמל, לעריכת ניסוי טכנולוגי למתן שירות תקשורת על-סמך רשת גישה נייחת המבוססת על סיבים אופטיים”.

כאמור, נציבות שירות המדינה – שהתייחסה בתשובתה לכל-אחד מהגופים שהוזכרו ע”י אבי ברגר – לא הביעה התנגדות לבקשתו. הצדדים הודיעו כי הם מוותרים על קיום דיון בפני הוועדה והם מבקשים שתינתן החלטה על-סמך הבקשה ותגובת המשיבה שהוגשו בכתב.

“בשים לב לעמדתה של המשיבה, ולאחר ששקלנו את הדברים, הגענו למסקנה כי יש להיעתר לבקשתו של המבקש לקיצור תקופת הצינון. כידוע, תכליתו של חוק הצינון אינה רק למנוע מצב של ניגוד עניינים של ממש, אלא גם למנוע חשש לפגיעה במראית עין של טוהר המידות או בתדמית של השירות הציבורי”.

“(…) נחה דעתנו, כי הנסיבות השונות של המקרה מפיגות את החשש לפגיעה בטוהר המידות של השירות הציבורי”.

“(…) לכל אלה מצטרפות נסיבות פרישתו של המבקש, בשל פיטוריו עם כינונה של הממשלה החדשה, כמו גם העובדה, שמיום סיום תפקידו (ביום 20.5.20159 חלף פרק זמן של כ- 7 חודשים. יש באמור להפיג את החשש שהמבקש ניצל בתקופת עבודתו את מעמדו וסמכויותיו לטובת קידום ענייניו האישיים אצל הגורמים עימם הוא מבקש לעבוד כעת”.

ההיתר לעבודה הוא מיידי (מיום קבלת ההחלטה ע”י המותב) ובכפוף לקיום המגבלות המוטלות עליו בסעיפים 2-3 לחוק.