דיווח: אבי ברגר מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר מבקש מבית-המשפט לקצר את תקופת הצינון שלו

האתר News1 פירסם ידיעה של יצחק דנון לפיה אבי ברגר מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר הגיש ב- 10.12.2015 לבית-המשפט המחוזי בירושלים בקשה מול נציבות שירות המדינה (נש”מ) לקצר את תקופת הצינון שלו.

זאת כדי שיוכל לייעץ לחברת דארקו, לשתי קרנות ולעמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב וכן לשמש כדירקטור בחברת ההזנק SKY BEAM. הוא מציין כי מדובר בחברות וגופים עימם לא היה לו קשר ישיר בתקופת כהונתו כמנכ”ל. לדבריו, ללא יכולת עיסוק בתחומי התקשורת והביטחון, תצומצם באופן משמעותי ביותר יכולתו להתפרנס.

הבקשה [ו”ע (וועדת ערר) 20596-12-15] הוגשה לבית-המשפט בשבתו כוועדה למתן היתרים. הנושא הועבר להחלטה של כבוד השופט אמנון כהן.

הוא שימש כמנכ”ל משרד התקשורת מנובמבר 2013, ופוטר בידי ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו בשיחת טלפון מיד עם הקמת הממשלה הנוכחית. לדבריו הוא עוסק בתחומי התקשורת והביטחון מזה 30 שנה.

לפי הדיווח ב- News1, אבי ברגר  מבקש מבית-המשפט המחוזי בירושלים לקצר את תקופת הצינון ולהסתפק בזמן שחלף מאז פוטר בידי בנימין נתניהו ראש הממשלה ושר התקשורת באמצע מאי השנה. אבי ברגר מבקש לאפשר לו להעניק ייעוץ לגופים הבאים:

+ חברת דארקו העוסקת במתן פתרונות בתחום התקשורת,

+ קרנות ברוש ואקסודוס (המחזיקות בין היתר בניירות ערך של חברות בתחום התקשורת),

+ העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב.

בנוסף, אבי ברגר אומר כי קיבל פנייה לכהן כדירקטור בחברת הסטארט-אפ SKY BEAM  העוסקת בפיתוח אנטנות ניידות לתקשורת לוויינים.

הערות עורך Read IT Now: ב- 20 בנובמבר 2015 פורסם ב- TheMarker ראיון שערכו אמיר טייג ואמיתי זיו עם אבי ברגר. בפיסקת הסיום של הראיון נכתב: “כששואלים אותו מה הוא עושה כיום, משיב ברגר בחיוך: ‘אני מצונן’. כוונתו היא שהוא בתקופת צינון מתפקידו כמנכל משרד התקשורת, מה שאינו מאפשר לו להתקשר עם גורמים שהיו תחת פיקוחו במשרד התקשורת. כיום הוא עוסק בייעוץ ומקבל מדי פעם עבודות, וטוען כי ניגוד העניינים ‘לא מאפשר לי אפילו לייעץ לחברה שקיבלה ממשרד התקשורת אישור לייבא ראוטר’.  עם זאת, מפרנסה הוא לא מודאג. אחרי 21 שנות שירות הוא פנסיונר של צה”ל, את הזמן הפנוי שנוצר לו הוא מקדיש לטיפול באביו, ואף התנדב כמה פעמים לשירות מילואים. ‘בקיץ גם הלכתי לים, וזה משהו שלא עשיתי שנים ארוכות’.

בכנסים שנערכו בחודשים אוקטובר-דצמבר 2015 הוצג ברגר כ”בעלים והמנכ”ל של AB6C”.