פטור ממכרז [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”]: הפעלת הדסק החרדי לסיוע בהתמודדות עם נגיף הקורונה במגזר החרדי עד למכרז חדש בנושא [לאחר שבמכרז שערך משרד הבריאות נפסלו כל המציעים לגבי הדסק החרדי]

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

תקנה: תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש

שם הספק: שינרג’י אי איי בע”מ

מהות ההתקשרות: הפעלת הדסק החרדי

התחלת ההתקשרות: 15 במארס 2022; סיום ההתקשרות: 31 במאי  2022, או עד לבחירת הזוכה במכרז החדש, לפי המוקדם ביניהם

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המשרדית של משרד הבריאות (בראשות המנכ”ל פרופ’ נחמן אש, היועמ”ש עו”ד דנה נויפלד [“בשל הדחיפות”, אישור היועצת המשפטית ניתן באמצעות הדוא”ל, ב- 15.3.2022 בבוקר] ומ”מ חשב המשרד רו”ח אתי פיטוסי).

הערות: בין השאר אומרת וועדת הפטור ממכרז במשרד הבריאות (מב”ר) בנימוקיה כי “[…] נוכח העלייה החדה בתחלואה באותה תקופה ובהיעדר חלופה אחרת, אישרה וועדת הפטור המשרדית ביום 24.1.2022 התקשרות נוספת עם החברה הנ”ל בסך 1,085,474 כולל מע”מ עד ליום 14.3.2022 או עד לסיום ההליך המכרזי לבחירת ספק לביצוע השירותים מושאי החלטה זו, לפי המוקדם מביניהם”. מדובר בדסק החרדי ובמשל”ט ישיבות.

“ביום 25.1.2022 פירסם משרד הבריאות מכרז מס’ 11/2022 להפעלת דסקים לאוכלוסיות החברה הכללית, החרדית והערבית, וכן דסק תעופה ומעברי גבול, לקטיעת שרשראות ההדבקה בנגיף קורונה.

“למכרז הוגשו הצעות אחדות עבור הדסקים השונים, ואולם בהחלטות וועדת המכרזים מיום 24.2.2022, 6.3.2022 ו- 10.3.2022 נפסלו כל המציעים עבור הדסק החרדי. מטעמים שונים המפורטים בהחלטות הנ”ל, הינחתה וועדת המכרזים את היחידה המקצועית להיערך ליציאה למכרז חדש לביצוע השירות.

“היחידה המקצועית נערכת למכרז חדש,  אך וועדת המכרזים מבהירה כי מדובר במכרז מורכב אשר כתיבתו תדרוש מאמצים מרובים על-מנת למנוע את הישנות המצב של פסילת כל המציעים. יחד עם זאת, עד שייבחר זוכה במכרז החדש, נדרשת שמירה על רציפות והמשך טיפול ממוקד באוכלוסיות ייחודיות ובכללן גם החברה החרדית.

“לאור זאת שבמכרז לא נבחר זוכה עבור הדסק החרדי, ולנוכח מצב התחלואה כאמור, מבקש מר נעם ויצנר סגן ראש המשל”ט הלאומי למאבק בקורונה לאשר התקשרות בפטור ממכרז עם חברת שינרג’י אי. איי בע”מ אשר כאמור מספקת את השירות כבר כעת. הפטור המבוקש עבור הדסק החרדי יבוצע במתכונת מצומצמת משמעותית”.