משרד הבריאות מפרסם בקשה להארכת הפטור ממכרז עם חברת שינרג’י ומציין כי “בימים אלו יופץ מכרז חדש להפעלת דסק חרדים ומשל”ט ישיבות (קורונה) לשנה ושנתיים אופציה”

משרד הבריאות מפרסם כוונת התקשרות להארכת הפטור ממכרז עם חברת שינרג’י אי איי בע”מ של אלוף (מיל.) רוני נומה ומציין כי “בימים אלו יופץ מכרז חדש להפעלת דסק חרדים ומשל”ט ישיבות לשנה ושנתיים אופציה”.

תא”ל (מיל’) יוסי אילוק ראש המשל”ט הלאומי למאבק בקורונה חתום על הפנייה אל וועדת המכרזים המשרדית. בכותרת הפנייה נכתב א’ בשבט התשפ”ב אלא שמשום-מה התאריך הלועזי המופיע הוא 1 במארס 2022 כשצריך להיות, לדעתי, 3 בינואר 2022.

בקשת הארכת ההתקשרות היא לתקופה שמ-  20.1.2022 ועד ליום 1.4.2022 בהיקף כספי של 1,098,942 ₪.

בפנייה נאמר בין היתר כי “מדינת ישראל בכלל ומערכת הבריאות מתמודדת בפרט מתמודדת עם פנדמיית הקורונה החל ממרץ 2020.

“במסגרת התמודדות מדינת ישראל עם נגיף הקורונה, הוקם משל”ט הקורונה של משרד הבריאות במטרה לייצר שיתוף פעולה יעיל במשרד הבריאות ולהוות גורם מקצועי לביצוע תהליכי רכש וניהול מערך תפעול, לוגיסטיקה והקמת מפלטפורמות ייעודיות וייחודיות המותאמות לפנדמיה ומאפשרות התמודדות מיטבית עם הפנדמיה ההתמודדות עם הפנדמיה הציבה אתגרים רבים לאוכלוסיות השונות המרכיבות את החברה הישראלית”.

“השונות בחברה הישראלית מייצרת צורך מקצועי בהכרת החברה, מאפייני התרבות והמרכבים של האוכלוסייה הייעודית במטרה לקדם ולהטמיע הנחיות של משרד הבריאות, ללוות את הביצוע ולהתאים את המאמצים לאוכלוסייה.

“לאור כך הוחלט להקים במשל”ט הקורונה מכלולים ייעודיים ליישום התפיסה . מכלול לחברה החרדית, מכלול לחברה הערבית ומכלול לאוכלוסייה הכללית בשילוב מהגרים וחסרי מעמד. במטרה לספק מענה מהיר ובהול הוקמו הדסקים עם ממלאי תפקידים מנוסים ומוכחים – דסק חרדים ע”י מר רוני נומה , דסק ערבי (בדואים, דרוזים וצ’רקסים) בראשות מר איימן סייף ודסק לאוכלוסייה הכללית בראשות מר שחר טל (העסקה בהשאלה ממשרד ראש הממשלה).

“ההתקשרות לדסק החברה החרדית מסתיימת ביום 19.1.2022 ללא יכולת הארכה במסגר ההתקשרות הנוכחית . בימים אלו יופץ מכרז חדש להפעלת דסק חרדים ומשל”ט ישיבות לשנה ושנתיים אופציה.

“בשבועות האחרונים חלה עלייה בתחלואה במדינה בשל כניסה של וריאנט ה”אומיקרון”, אנו בעיצומו של גל נוסף. התחלואה מתפשטת בקצב גבוה, אנו במצב של התפרצות נרחבת ומקדם ה- R גבוה, עבר את 1.8. כמות המאומתים ביום עומדת על 7,000 איש ואמורה להגיע לרבבות אלפים בשבועות הקרובים. הצפי כי הגל הנוכחי יהיה המשמעותי ביותר בין כל הגלים ויארך כחודשיים לפחות.

“בגלים הקודמים בחברה החרדית חווינו תחלואה גבוהה והתפרצויות משמעותיות ביותר הן בחברה והן בישיבות. לשם התמודדות עם הגל הנוכחי בחברה החרדית נדרש לשמר את המנגנונים הקיימים,  לממש את הידע הרב שנצבר מהגלים הקודמים במטרה למזער את התחלואה בחברה החרדית בפרט והשפעתה על החברה הכללית בכלל.

“לכן מבקש להמשיך את ההתקשרות עם הדסק החרדי ומשל”ט ישיבות לחודשיים וחצי נוספים עד 1.4.2022. במהלך תקופה זו נשלים את המכרז החדש, נבצע חפיפה ארוכה תוך כדי התמודדות עם הגל הנוכחי ונאפשר החלפת חברה (במידה ותזכה חברה אחרת) בנקודה בה התחלואה ורמת המוכנות של הדסק יאפשרו זאת.

“הצורך הינו מהותי וקריטי להתמודדות עם הגל הנוכחי. הבקשה הינה על דעתו ודרישתו של פרוייקטור הקורונה פרופ’ סלמן זרקא”.

הערת עורך Read IT Now: ריכוז הידיעות הקודמות שפורסמו באתר זה לגבי ההתקשרות עם החברה של רוני נומה ניתן למצוא כאן.