פטור ממכרז בהתקשרות עם LinkedIn לשם ביצוע פרסומי גיוס והשמה של כוח אדם במשרד הבריאות

וועדת מכרזים מרכזית לשירותים וטובין במשרד הבריאות קיימה ישיבה ב- 8.12.2022 לגבי התקשרות עם חברת לינקדאין לביצוע פרסומי גיוס והשמה של כוח אדם במשרד.

“יחידת הגיוס של משרד הבריאות פועלת לגיוס כוח אדם איכותי ובעל הכשרה מתאימה לדרישות השונות במשרד. במטרה להרחיב את ערוצי גיוס ולהגיע למועמדים פוטנציאליים ולשווק את המשרד כמקום עבודה אטרקטיבי מבקש המשרד להתקשר עם חברת לינקדאין. החברה תספק ארבעה סלוטים בהם יפורסמו מישרות קשות לאיוש. הפרסום יתבצע באמצעות פרופילים מקצועיים של המשרד הרשומים באתר.

“פלטפורמת השימוש בלינקדאין מאפשרת פנייה למועמדים פוטנציאליים הרשומים באתר באופן ייזום  באמצעות פרסום ממוקד מטרה לקהל היעד המאופיין ע”י היחידה המזמינה לפרמטרים כמו הכשרה מתאימה, איזור מגורים, ניסיון וכו’.

“[…] בתאריך 21.9.2022 המליצה הוועדה לוועדת הפטור המרכזית לאשר את ההתקשרות עם חברת לינקדאין לביצוע השירות […] לאור האמור מאשרת הוועדה את ההתקשרות עם חברת לינקדאין לביצוע השירות”.

“[…] חברת לינקדאין מהווה רשת חברתית עסקית היחידה אשר במהותה נועדה ליצור קשרים לצרכי עבודה. מדובר בפלטפורמה ייחודית שאליה רשומים כ- 700 מיליון משתמשים. אין עוד שירות שדומה לשירות הזה. לכן מדובר בספק יחיד מסוגו. חברת לינקדאין מאפשרת פרסום מישרות ע”י המשתמש, עיצוב מודעות, טירגוט מודעות לקהלי יעד שונים.

“יחידת המכרזים באגף משאבי אנוש במשרד הבריאות מפרסמת מידי שבוע למעלה מ- 20 מכרזים אשר בחלק גדול מהמכרזים נדרש בהפצה רחבה. ההתקשרות עם חברת לינקדאין תאפשר למשרד הבריאות חשיפה רחבה, עפ”י קהלי יעד ספציפיים שייבחרו מעל לעת עם פרסום המישרות.

בעבר ניסתה היחידה להתקשר עם חברת השמה שמתמחה באיתור עובדים. החברה לא הצליחה לאתר את המועמד/ת המתאים/ה.

“התקשרות עם חברת לינקדאין מאפשרת לכלל עבדי משרד הבריאות ומשרדי ממשלה שונים להיות חשופים לתכנים ולמישרות שהמשרד יעלה מעת לעת  -כאשר במכרזים פנימיים ובין-משרדיים באמצעות טירגוט – יוכל המשרד להגיע לקהל יעד רלבנטי”.

יצויין כי במכתב של מנהלת ענף תקציב ותקינה באגף משאבי אנוש במשרד הבריאות [מיום 16.8.2022] נאמר בין השאר כי “[…] משיקולי עלות והתקציב שברשותנו, אין באפשרותנו לקנות בשלב זה שירות של ניהול ותפעול תוכן ברשתות“.

“[…] קיים קושי רב לאיתור וגיוס מועמדים מתאימים למישרות מפתח במשרד הבריאות ואנו מעוניינים ליישם את הכלי באופן מיידי. כידוע, הליך מכרזי גורף עלויות ולוח זמנים ממושך“.

במסמך אחר, מוקדם יותר, היא אומרת כי “יחידת גיוס והשמה מתמודדת באופן קבוע עם קושי משמעותי באיוש כלל המישרות הפנויות במשרד ובפרט מישרות מפתח, הנקראות גם מישרות קשות איוש, שלהן דרישות סף מחמירות כגון הכשרה מקצועית בתחומים שונים, ניסיון קודם וכו’.

“במטרה להתמודד עם הקושי בגיוס, להגיע ליותר מועמדים פוטנציאליים ולשווק את משרד הבריאות כמקום עבודה אטרקטיבי, יש להרחיב את ערוצי הגיוס של משרד הבריאות בעולמות הדיגיטל השונים”.

[הערה: ההדגשות אינן במקור].

* ב- 24 ביוני 2022 דיווחתי כאן באתר על כוונת משרד הבריאות להתקשר עם לינקדאין לצורך זה.

** באותה ידיעה פירסמתי גם כי “ב- 4 באפריל 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: ישראל מבקשת להצטרף לממשלות בעולם המשתמשות בשירותי LinkedIn לשם גיוס כוח אדם איכותי לשירות הציבורי. זאת במסגרת כוונת התקשרות בפטור ממכרז שפירסם אז משרד ראש הממשלה/נציבות שירות המדינה (נש”מ)/אגף בכיר בחינות ומכרזים.

בעקבות הידיעה שפירסמתי פורסמה גם ידיעה בנושא בדה מארקר מאת שגיא כהן תחת הכותרת המדינה תשלם 745 אלף שקל ללינקדאין כדי לאתר עובדים לשירות הציבורי.

בכותרת-המשנה נאמר כי “נציבות שירות המדינה תשתמש בשירותי הרשת החברתית המקצועית, שלה שני מיליון משתמשים בישראל, כדי לסייע בגיוס עובדי מדינה – בעיקר לתחומי היי-טק “יש הכרח בשימוש בפלטפורמה זו בשוק התחרותי שבו אנו מצויים“. בידיעה צויין כי הידיעה הראשונית על כך פורסמה ב- Read IT Now.

*** ב- 21.12.2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: המשרד לקליטת העלייה: מכרז למתן שירותי הדרכה, הכוונה, ייעוץ וליווי אישי למדענים עולים ותושבים חוזרים במכלול רשת  LinkedIn.