פורסם סיכום של פעילות יחידת מרכב”ה לשנת 2021

07:46 02.02.2022

קטגוריות: מימשל/מימשל זמין

תגים: , , ,

יחידת מרכב”ה [ראשי תיבות של מחשוב רוחבי כולל במשרדי הממשלה] פירסמה סיכום של פעילותה במהלך שנת 2021. על הסיכום חתום מנהל היחידה אילן אלאלוף שאומר כי “שנת 2021 אופיינה בשילוב משמעותי של הפעלת פתרונות חדשים ומגוונים ללקוחותינו השונים, לצד פעילות תחזוקה ושירות עניפה מול המערכות הקיימות”.

בשנת 2021 עלו לאוויר 35 מערכות ופתרונות חדשים במסגרת מרכב”ה והדו”ח מפרט עשרה המרכזיים מביניהם:

+ ערבויות דיגיטליות – פתרון לניהול דיגיטלי של ערבויות בממשלה, משלב הדרישה ולאורך כל מחזור חיי הערבות, באמצעות ממשקים מידיים, בין הגוף המקבל (משרדים) לגוף המנפיק (בנקים וחברות ביטוח). הפתרון מוביל לייעול תהליכי העבודה של כל הגורמים בתהליך, מזעור סיכונים תפעוליים ומשפטיים, שלמות תפעולית (רציפות ערבויות, תמונה מלאה מול כל הגורמים) וחיסכון בזמן ונייר.

+ קליטה דיגיטלית – מערכת לניהול תהליך קליטת העובד ביחידה הממשלתית. המערכת מאפשרת פתיחת תהליך הקליטה על ידי הרכז, מילוי ערכת קליטה והגשת טפסים באופן מקוון מצד המיועד, אישור דיגיטלי של הגורמים במשרד, והקמת תיק עובד במהירות ובקלות. המערכת מייעלת את תהליך הקליטה, מאפשרת אינטגרציה של כלל הנתונים הקיימים במערכת הגיוס ותיק העובד עבור המיועד, מאפשרת תקשורת שוטפת ושקיפות ומשפרת את השירות למיועדים לקליטה לשירות המדינה. המערכת עוצבה בכללי UX/UI) ממשק וחוויית משתמש) מתקדמים.

+ פתרון לעריכה וחתימה על פרוטוקולים במערכת ניהול ועדות מכרזים – גרסה מעודכנת למערכת נעמ”ה (פרסומים באתר מינהל הרכש החדש, פניות לוועדת הפטור העליונה וניהול ועדות מכרזים), המכילה פתרון חדשני לעריכת טקסטים והפקת פרוטוקולים ובמסגרתו: עריכה של הטקסטים, מסכים מעוצבים לשיפור חווית המשתמש ואפשרות לחתימה על פרוטוקולי הוועדה ממכשירים ניידים, המאפשר לחברי הוועדה נוחות וגמישות בחתימה על הפרוטוקולים הנדרשים.

+ סימולציות תקציב – מערכת חדשה בסביבת פורטל, המאפשרת בניית תרחישים ותחזיות למצב התקציב, הביצוע והיתרה, וכן שליפת דו”חות מפורטים בכל ספרי התקציב, להצגת הרישומים הקיימים מול התחזיות. נתוני התחזית מאפשרים לדרגי הניהול הבכירים ולאנשי יחידות התקציבים במשרדים, תכנון יעיל של פעילות המשרד ותקצוב היחידות. זהו השלב הראשון בבניית מערכת תכנון תקציב מקיפה ומלאה.

+ מערכת פרסום רכבים למכירה – המערכת פותחה במטרה לתת מענה מאובטח, מקצה לקצה, לתהליך פרסום תכנית המכרזים השנתית והרכבים המוצעים למכירה. המערכת מייעלת את תהליך הפרסום, מאפשרת למינהל הרכב לפרסם את תכנית מכרזי הרכב השנתית, את הרכבים שיוצעו למכירה במסגרת המכרז הקרוב, ואת תוצאות המכרזים לשימוש ציבור הקונים, בצורה קלה ומהירה. המערכת החדשה בנויה בתשתית מתקדמת   SAPUI5, המאפשרת עיצוב משודרג, המותאם למחשב ולמובייל ומונגש לבעלי צרכים מיוחדים.

+ ניהול החוב – ניהול מלוות קופות גמל – הוגדר מכשיר חדש במודול האג”ח, ובוצעה הסבה מלאה ממודול ההלוואות, של לוחות סילוקין (כ-  900 לוחות), תנועות בגין פדיונות מוקדמים, ותשלומי קרן לשיעורין. בנוסף, פותחו תכניות לביצוע פדיון מוקדם בשיטת FIFO, בהתאם לתשלום ריבית אחרון, תשלומי קרן לשיעורין והתאמת דו”חות קיימים. כמו כן, בוצעה סגירת הלוואות במערכת ההלוואות. לאחר המעבר למכשיר החדש, התזרימים בספרי העזר מחושבים באופן תקין גם לאחר ביצוע פדיונות מוקדם, ותהליך פדיון מוקדם מבוצע באופן ממוכן ולא ידני.

+ פניות לרפרנטורה בנציבות – כחלק ממערכת ניהול הפניות של נציבות שירות המדינה, פותחו במרכב”ה דשבורד חדש ומערכת דו”חות שימושיים, המציגים את נתוני פניות המשרדים המנוהלים במערכת הפניות והטיפול בהן. הדו”חות שפותחו, מציגים נתוני פניות וזמני טיפול, וכן חריגות מהזמנים שהוגדרו לטיפול, השוואה של נתוני הפניות והטיפול בהן לתקופות מקבילות בשנים קודמות, לשימוש הנהלת נציבות שירות המדינה במסגרת החזון לשיפור השירות הניתן למשרדים.

+  ניהול עלויות נדל”ן – במרכב”ה פותחה אפשרות לקשר את כל הוצאות הרכש שישנן למבנה מסוים (אובייקט נדל”ן), בנוסף לשכר הדירה המשולם ע”י מינהל הדיור הממשלתי. פיתוח זה מאפשר בקרה על כל ההוצאות לפי מבנה, עבור המשרד ועבור הדיור הממשלתי.

+ דו”חות BI גמישים בתקציב – במערכת ה- BI התקציבית פותחו דו”חות גמישים, המאפשרים להגדיר בתצוגת הדו”ח, קיבוצים שונים של תקנות ומרכזי קרנות בהתאם לצורכי המשרד, באמצעות קביעת מאפיינים. דו”חות אלו מהווים עולמות עבודה מלאים, ומאפשרים למשתמש גמישות מרבית בשליפת נתוני הדו”חות, לרבות בניית המפתחות, הסכומים והיתרות, בהתאם לצרכיו.

+ תשתיות – תרגיל Disaster Recovery, DR – תרגיל התאוששות מאסון שמטרתו להבטיח המשכיות עסקית לכלל משתמשי המערכת, במקרה של אסון/השבתה של אתר הייצור של מרכב”ה.  במסגרת התרגיל, נבדקה תקינות השינויים מאז התרגיל ב-   2020 והועברו כלל משתמשי מרכב”ה למשך שבועיים, לעבודה מול אתר הגיבוי, בכל הפונקציונליות הקיימת במערכת, תוך שמירה על אותה רמת ביצועים, אבטחת מידע ושרידות.

מרכב”ה – תוכנית עבודה 2022

ב- 30 בינואר 2022 פורסמה תוכנית העבודה של מרכב”ה לשנת 2022. מדובר בעיקרי התוכנית עפ”י 13 תחומים שונים.

בין היתר מצביעה התוכנית על שילוב כלי BI בעלי יכולות פיתוח מתקדמות ותצוגה גרפית מתקדמת וכן ביצוע היערכות לשדרוג לגירסה  S4HANA  של חברת SAP על-מנת להבין את משמעויות השדרוג לקראת שיבוץ בתוכנית העבודה.

לגבי פרוייקטים בתחום התשתיות:

+ שיפור אבטחת מידע בתשתיות של מרכבה ביצוע הגדרות נדרשות ברכיבי מערכות ה- SAP  כדי לאפשר מתן שירותים נוספים בדפדפנים ובמכשירים ניידים ומתן פתרונות מתקדמים על ידי החלפת ציוד End of life  לשנת 2022.

+ תרגיל DR –  ביצוע תרגיל שנתי של העברת עבודת מערכת הייצור של מרכבה לפעילות מחוות שרתי ה- DR.

+ שיפור זמני המערכת – גובשה תפיסה לקיצור זמני השבתה.