ערב ההילולה במירון 2022: החשכ”ל אישר התקשרות נוספת בפטור של המשרד לשירותי דת עם המקומות הקדושים, הפעם – בהיקף 8 מיליון ש”ח

ערב הילולת הרשב”י וערב חגיגות ל”ג בעומר בהר מירון 2022, החשב הכללי במשרד האוצר אישר התקשרות נוספת בפטור [הרחבת התקשרות] של המשרד לשירותי דת עם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, הפעם – בהיקף 8 מיליון ₪.

בנימוקי וועדת הפטור המרכזית מפורטת כל ההשתלשלות ההיסטורית של ההתקשרויות שכבר פירטתי בעבר באתר. בהמשך נאמר כי “[…] ביום 30.1.2022 אישרה ועדת הפטור הרחבת התקשרות עם המרכז עבור הילולת הרשב”י בהיקף של 15 מיליון ₪ מיום 30.1.2022 ועד ליום 31.12.2022.

“בהתאם להחלטות המשלה בנושא, בינואר 2022 התקשר המשרד עם פרויקטור לצורך ארגון וניהול הילולת הרשב”י ובחודש פברואר 2022 מונה להילולה מפיק, והוכנה תוכנית לקיום הילולה השנה, אשר בהתאם לה המשרד ביקש באפריל 2022 הרחבת התקשרות נוספת.

“ביום 10.4.2022 אישרה וועדת הפטור הרחבת התקשרות בהיקף של 38.5 מיליון ₪. ההרחבה הייתה עבור ביצוע התאמות חדשות באתר על מנת לעמוד בסטנדרטים מחמירים בהתאם להמלצות הבטיחות בדו”ח ההנדסי שהוכן ע”י המרכז למקומות קדושים. האישור ניתן בהתאם להצעת תקציב מופרט הכולל בין היתר אבטחה וסדרנות, בטיחות והצלה, קונסטרוקציה (גדרות ומחסומים), חשמל ותאורה, תשתיות וחניונים.

“ביום 8.5.2022 החליטה הממשלה במסגרת החלטה מס’ 1417 שעניינה אישור תוספת תקציב ליישום תוכנית ההיערכות הממשלתית להילולת ל”ג בעומר בקבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון התשפ”ב ותיקון החלטת ממשלה להרחיב את תקציב ההילולה בסכום של 12 מיליון ₪ נוספים.

“בעקבות הרחבת התקציב, המשרד מבקש מוועדת הפטור להרחיב את ההתקשרות עם המרכז בסכום של 8 מיליון ₪ (קיים פער של 5 מלש”ח בין סך האישורים של ועדת הפטור: 15.5 מיליון ₪ + 38.5 מיליון ₪; לבין סך התקציב המאושר: 47 מיליון ₪ + 12 מיליון ₪. בנוסף, המשרד מבקש 3 מיליון ₪ להוצאות בלתי צפויות מעבר לתקציב המאושר).

“ההרחבה המבוקשת כעת (מעבר לאומדן הראשוני) נובעת משינויים הנדסיים בעבודות הבטיחות בהר, מהוספת גשר כוהנים ומדרישות משטרה נוספות שנסבו בעיקר על תוספת סדרנים ואבטחה ומחסומים בשטח ההר, המושב, והחניונים.

“סך תקציב ההילולה מסתכם ל- 59 מיליון ₪. סך בקשות המשרד מסתכמות ל- 62 מיליון ₪. חריגה  בסך 3 מיליון ₪ מבוקשת על ידי המשרד עבור הוצאות בלתי צפויות מראש, ובהיעדר תקציב תוספתי, החריגה תמומן מהתקציב השוטף של המשרד.

“ההתקשרות עם המרכז הינה בנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חיסכון ויעילות, שכן המרכז הארצי מתמחה ובעל ניסיון רב בפיתוח ואחזקה של המקומות הקדושים בישראל וכן בניהול ובהוצאה לפועל של ההילולה השנתית בקבר הרשב”י. כמו כן, במועד זה, הסמוך להילולה ובהתאם לתכנית העבודה שהוצגה ואושרה על ידי השר, לא ניתן להחליף את המרכז בניהול ההילולה”.

= = = = = = = = = = = = = = = =

“בצל האסון אשתקד: משרד התקשורת נערך להילולת מירון”

משרד התקשורת פירסם (18.5.2022) הודעה לעיתונות לפיה “הוקמו על ההר אתרים זמניים לחיזוק הקליטה הסלולרית, הוקצו צוותי חירום על ידי חברות הסלולר ותינתן עדיפות ברשת הסלולרית לכוחות הביטחון בחירום”.

לדברי המשרד, התקיימה הפקת לקחים מהמחדל של שנה שעברה. הייתה היערכות של המשרד יחד עם החברות הסלולריות כדי לתגבר את שירותי התקשורת בזמן ההילולה, תוך מוכנות לחירום.

אחד הכלים שהוכנסו היום הוא מתן קדימות ועדיפות לרשתות התקשורת של כוחות הביטחון באופן אוטומטי: כוחות הביטחון וההצלה במקום יקבלו עדיפות על הרשת הסלולרית בחירום ויכולות העברת מסרים מתקדמות במידת הצורך.

עוד ציין המשרד כי צוות מקצועי מטעמו ערך לפני מספר שבועות סיור מקדים יחד עם נציגי החברות הסלולריות [חברת פלאפון תקשורת, חברת סלקום ישראל, חברת PHI Networks, חברת פרטנר תקשורת וחברת הוט מובייל] ובו נקבעו הוראות ונהלים לחברות לקראת הילולת ל”ג בעומר בהר מירון.

החברות תגברו משמעותית את היכולות בשטח והוסיפו אתרים נייחים לעיבוי הקליטה והכיסוי באירוע.

משרד התקשורת גם ביצע בדיקת DRIVE TEST לכיסוי סלולרי שהוכיחה כי אין תקלות סלולריות באזור בשגרה. עם זאת, הוחלט על מספר צעדים נוספים שבעקבותיהם הוקמו אתרים זמניים לתמיכה באירוע ההילולה השנה על ידי חברת פלאפון, סלקום ו- PHI, היכולות של דור שני, דור שלישי ודור רביעי תוגברו משמעותית על ידי כל המפעילים הגדולים והוקצו צוותי חירום ייעודיים לאירוע.

כמו כן תופעל באירוע בועה סלולרית עבור כוחות הביטחון שתאפשר להם תקשורת יציבה במהלך האירוע.

בנוסף, הוחלט כי יוקמו אתרי קבע לתמיכה בהילולות בשנים הבאות באזורים שונים בהר ועל פי הצעות החברות הסלולריות עצמן.

* על נושא הבועה הסלולרית במירון פירסמתי ידיעה כאן באתר ב- 11 במאי 2022.

= = = = = = = = = = = = = = = =