עוד “שימוע הזוי ותלוש מהמציאות” (הכולל מסמך “שקרי, הזוי ומטעה”) יצא מבית היוצר של “צמרת” משרד התקשורת?

ביום שני, 31.5.2021 בשעה 06:49 פירסמתי את האייטם הבא באתר זה: “יום שני, 31.5.2021 בבוקר, השמש כבר זורחת והציפורים מצייצות. בעוד זמן קצר, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, צפוייה מערכת האתר ‘טלקום ניוז’ לפרסם ניתוח מעמיק של השימוע שפירסם אתמול (30.5.2021) אחרי הצהריים משרד התקשורת תחת הכותרת “עדכון אסדרת מוקדי הפניות הטלפוניים” (או מה שהמשרד מכנה: רפורמת הווטסאפ).

אומנם אין זה דומה למתח של האם תקום בסופו של דבר ממשלה חדשה או לא, אבל עדיין נותר להמתין האם במקרה זה (כמו בכמה מקרים ספורים, נדירים, בעבר), יברך ראש מערכת ‘טלקום ניוז’ אבי וייס על השימוש הזה או שמא (כמו ברוב המכריע של המקרים בשנים האחרונות) הוא ישתמש בקלישאות השחוקות החוזרות על עצמן: “שימוע מטריד, מיותר, הזוי לחלוטין, תלוש מכל מציאות, אוסף של מלל ארוך וחסר כל פשר מבית היוצר של משרד התקשורת הישראלי, אינו עונה לשום צורך צרכני או בכלל, בזבוז זמן וניירת של עובדי משרד התקשורת” ועוד כהנה וכהנה.

אם האפשרות השנייה תקרה, אזי סביר להניח שמומחה הטלקום לא יחמיץ את ההזדמנות גם לקשור שוב שבחים לשר התקשורת הנוכחי איתן גינזבורג, אותם דברים שחזר וכתב כמה פעמים על שר התקשורת הנוכחי: “גם אין מה לצפות מהשר החדש איתן גינזבורג. הוא מבין בתקשורת, בחוקי המדינה, בניהול ערוצי תקשורת בטלוויזיה ובמצבי חירום, כמו שאני מבין בהטסת חלליות למאדים”.

כבר כתבתי העבר באתר זה על חיבתו היתרה של אבי וייס לעסוק בנושאי חלל ומאדים. יכול להיות שגם אצלו לא התגשמה התחזית של “בזוקה” שעד גיל 21 תגיע לירח”.

= = = = = = = = = =

אבי וייס הגיב ב”איחור אופנתי” ופירסם אייטם משלו לגבי השימוע הזה של משרד התקשורת. הוא העלה את האייטם שלו ביום ראשון, 6 ביוני 2021, בשעה 07:10, שישה ימים אחרי שכתבתי מה שכתבתי כאן למעלה. בתחילה הוא פירסם זאת תחת הסיווג ‘בלעדי’ ובהמשך שינמך את הסיווג ל’ראשונים לדווח’.

כמו שהערכתי שישה ימים לפני שאבי וייס פירסם את האייטם שלו, הוא העניק – בטוב ליבו – שפע של ‘מחמאות’ כמו “מסמך ניתוח כלכלי (כביכול כלכלי, עוד מסמך שקרי והזוי) של הסמנכ”ל הבכיר לכלכלה” ד”ר עופר רז-דרור, “המסמך ההזוי של הסמנכ”ל הבכיר לכלכלה” או “שימוע שקרי ומטעה זה”.

מעניין לציין כי במקרה זה לא שלח אבי וייס ל’צמרת משרד התקשורת’ שאלה/שאלות “דחופות ביותר” בעניין הזה. בפרפרזה על המשפט הידוע שלו ניתן לומר: לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שניסיתי [למעשה – לא ניסיתי]. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה“].

ומעניין גם לציין: אם איני טועה, הרי שבאייטמים שפירסם בשנה האחרונה על משרד התקשורת וסגירת סניפי דואר, אבי וייס לא כתב בכזה מרץ על כך שמשרד התקשורת מעניק לכאורה גם לחברת דואר ישראל ולחברת בנק הדואר “מתנה של מיליוני ש”ח לשנה” (בכך שהוא מאפשר לסגור סניפי וסוכנויות דואר  בשל הפגיעה הלכאורית בשירות הניתן לציבור הרחב).

= = = = = = = = = =

אבי וייס ממשיך ‘למזמז את הזמן’ ועושה זאת פעמיים באייטם אחד

לא ברור לי מדוע אבי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך ‘למזמז את הזמן’ באתר שלו למרות שכבר כתבתי על כך מספר פעמים [למשל כאן] וציינתי כי כמו שהאקדמיה ללשון העברית כתבה, אף לדעתי מספיק לכתוב “מזמן” ולא “ממזמן” כפי שהוא מתעקש לעשות מפעם לפעם.

באייטם שלו מה- 6 ביוני 2021 הוא כתב: “בנוסף,  לא חלק מהחברות מספקות שירות דיגיטלי. כולן עושות זאת. ממזמן” וכן “לא רק שמערך הפיקוח והאכיפה במשרד פשט את הרגל ממזמן“. [ההדגשות – במקור].

 = = = = = = = = = =