סופת ההוריקן אירמה: ארגון “תקשורת ללא גבולות” החל לפעול באיזורים שנפגעו

16:25 08.09.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

ארגון “תקשורת ללא גבולות” [Télécoms Sans Frontières] החל לפעול באיזורים שנפגעו כתוצאה מסופת ההוריקן Irma.

הארגון פירסם באתר שלו מבזק ראשון שצוות שלו הגיע ביום חמישי האחרון, 7 בספטמבר 2017, כשעימו ציוד תקשורת לוויינית אמין ורב-עוצמה.

במקרים של אסונות טבע ומלחמות הארגון שולח צוותים שלו (מהמטה המרכזי בפריז או ממספר מרכזי-משנה שלו ברחבי העולם כשהמטרה כפולה: לסייע – בעזרת ציוד התקשורת שלו – לכוחות ההצלה המקומיים והבינלאומיים לתאם את פעולות הסיוע וכן לאפשר למקומיים להתקשר עם יקיריהם באיזורים בהם התקשורת הרגילה אינה מתפקדת לאור הנסיבות. הארגון אינו עוסק בתיקון של ציוד תקשורת מקומי שנפגע.

בעבר כבר כתבתי על פעילות ארגון זה כאן ו- כאן.

לאחר פגיעותיה של אירמה, אורנג’ השיבה לסדרם חלק משירותי הטלקום באיזורים שנפגעו

ביום חמישי, 7 בספטמבר 2017, הודיעה חברת הטלקום הצרפתית Orange הודיעה כי הצליחה להחזיר לתקנם מקצת משירותי התקשורת שלה באיים Saint-Martin ו- Saint- Barthélemy באיזור גואדלופ שנפגעו כתוצאה מסופת ההוריקן אירמה (העושה עתה דרכה לכיוון פלורידה). החברה הודיעה כי הציוד שלה תיפקד בעזרת אנרגיית גיבוי עד הבוקר של ה- 6 בספטמבר. באותו היום היה בלתי אפשרי להחזיר לתקנה את רשת החשמל בצד הצרפתי ובצד ההולנדי של האי Saint-Martin.

החברה הודיעה כי היא עובדת עם הרשויות המקומיות והלאומיות כדי להעריך את כלל הנזקים ובמטרה להגיע לאתרים בעלי העדיפות הגבוהה ביותר. צוות ראשון של טכנאי החברה כבר פעיל ב- Guadeloupe אם כי מרבית רשתות התקשורת ב- Guadeloupe וב- Martinique לא נפגעו בסופה.

בתוך כך הודיעה אורנג’ כי ניתן יהיה להשתמש בתקשורת סלולרית משני האיים הללו ללא כל תשלום. שיחות קוליות סלולריות ומסרוני טקסט למספרי סלולר ונייחים ב- French Guiana ובצרפת לא יחוייבו בתשלום כלשהו עד ליום 13 בספטמבר. גם אינטרנט נייד בשני האיים יהיה ללא תשלום.

המותג Flow מציע שירותי טלקום חינמיים באיזור

חברת Cable & Wireless Communications, CWC  – שבבעלותה המותג Flow – הודיעה ב- 6 בספטמבר 2017 כי כל לקוחות ה- prepay ייהנו משירותים חינם בזמן הקרוב. החברה שלחה הודעות במסרוני SMS על כך ללקוחותיה המתגוררים ב- Antigua, ב- St. Kitts, ב- Anguilla, ב- Montserrat, ב- Dominica, ב- British Virgin Islands, BVI וב- Turks and Caicos.

הסופה לא פסחה גם טראמפ

אחוזה בת 11 חדרי שינה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הממוקמת באי Saint-Martin נפגעה קשות כתוצאה מסופת ההוריקן אירמה.

אחוזה שבבעלותו של היזם המיליארדר הבריטי  Richard Branson [שבבעלותו חברת Virgin Airlines] הממוקמת באיי הבתולה הבריטים נפגעה אף היא באופן קשה.

מושל פלורידה קורא לאזרחים להיעזר ביישומונים ובאמצעים מקוונים אחרים

עם התקרב סופת ההוריקן אירמה לחופי פלורידה קרא מושל המדינה Rick Scott  לאזרחים להיעזר ביישומונים ובכלים מקוונים שונים [ובהם Gas Buddy App/Google.org’s Crisis Maps/travel site Expedia/Comcast’s Xfinity Wi-Fi hotspot finder] במטרה למצוא בנזין לרכביהם, לנהיגה בטוחה ולהישאר מחוברים לפני הסופה ואחריה.

יצויין כי היישומון Gas Buddy נועד למצוא את מחירי הבנזין הנמוכים ביותר בתחנות דלק באיזור בו נמצא המשתמש ביישומון אולם הוא “אומץ”, בעיקר באמצעות “מפה-לאוזן”, ככלי למציאת תחנות דלק בהן עדיין נותר בנזין למכירה. כפי שקרה בעת ההוריקן הארווי, הופעלה ביישומון יכולת fuel availability tracker המצביעה על כל תחנת דלק באשר לזמינות/אי-זמינות של בנזין לרכב ואספקת חשמל לתחנה המאפשרת למשאבות לפעול.

הודעה של המושל לגבי סופת ההוריקן אירמה מתפרסמת כאן.