הטייפון בפיליפינים: ארגון “תקשורת ללא גבולות” פועל לאפשר לתושבי המדינה תקשורת עם קרוביהם; ה- Vodafone Foundation משגר ציוד תקשורת חירום למדינה

ארגון “תקשורת ללא גבולות” [Télécoms Sans Frontières], העוסק בפרישת ציוד תקשורת חירום באזורים מוכי אסונות טבע ובאזורי לחימה ברחבי העולם, פועל בפיליפינים מאז ה- 7 בנובמבר 2013 ובשיתוף פעולה עם האו”ם [UNDAC – United Nations Disaster Assessment and Coordination] מסייע לתושבי האזורים שנפגעו בעקבות הטייפון [Typhoon Haiyan] לקיים קשר עם קרוביהם וכן לגופי הסיוע השונים.

עוד קודם שהטייפון היכה בפיליפינים שלח הארגון צוותים מהשלוחה שלו בבנגקוק תאילנד וכן גיבוי מהמרכז שלו באירופה. הצוותים הקימו מבעוד מועד שלושה מרכזי תקשורת המשתמשים בתקשורת לוויינית וחיבור לאינטרנט. המרכז הראשון מסייע ל- Filipino NDRRMC – National Disaster Risk Reduction and Management Council ולמשרדי התקשורת והבריאות הפיליפיניים, המרכז השני מסייע לגופי הסיוע של האו”ם והמרכז השלישי מיועד לשמש את ארגוני הסיוע האחרים.

עפ”י הערכות יידרשו לפחות חודשיים עד שרשתות התקשורת הרגילות במדינה יחזרו לפעילות שוטפת. חברות התקשורת המקומיות SMART ו- Globe Telecom הצליחו להחזיר במידה מסויימת כיסוי GSM באזורים המוכים ביותר. החברות הודו על שיחות ומסרוני SMS ללא תשלום באוזרים המדוברים.

ה- Vodafone Foundation (זרוע הצדקה של חברת התקשורת הבריטית Vodafone Group plc) משגר ציוד תקשורת חירום למדינה.

חברת גוגל מפעילה את ה- Person Finder וכן עדכונים לגבי הסופה וכיצד ניתן לתרום סיוע.

חברות התקשורת האמריקניות AT&T ו- Verizon Wireless הודיעו כי בשבועות הקרובים לא יגבו תשלום עבור שיחות ומסרונים מארצות הברית לפיליפינים. שתי החברות וחברת Sprint הודיעו כי הן תורמות סכום כולל של 150,000 דולרים לטובת מאמצי השיקום.