סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 21.8.2020)

09:40 21.08.2020

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ תעלומה: מה קרה ל’שיחת היום’ באתר ‘טלקום ניוז’ שעורכו אבי וייס  הסיר (19.8.2020) – בתוך כמה שעות לאחר שהועלה לאתר – את האייטם שפירסם ושנכתב ע”י עו”ד נועם קוריס לגבי פרשת איקיוטק? מעניין מה דעתו של סיני ליבל על האייטם הזה (שפורסם במקביל באתרים נוספים). [פורסם בחלון המבזקים של Read IT Now ביום 20.8.2020 בשעה 06:41].

■ לקורא אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: אם אתה מעתיק מ- Read IT Now [העדכון שפירסמת היום (19.8.2020) בשעה 13:30, חמש שעות וחצי אחרי שאני פירסמתי ידיעה בנושא — “משרד התקשורת: דרוש/ה: מנהל/ת אגף א’ (פיקוח תחרות וצרכנות)”] לפחות תדייק במה שאתה מצטט/כותב: כפי שציינתי בידיעה שלי, מדובר כרגע במכרז בינמשרדי [כלומר למי שהוא כבר בשירות המדינה בתפקיד אחר ומעוניין להגיש מועמדות לתפקיד זה (“המכרז הבין-משרדי מיועד לעובדי מדינה שהתמנו לשירות כדין לפי חוק המינויים”)] ולא מדובר במכרז פומבי שכל אחד יכול לגשת אליו.  [פורסם בחלון המבזקים של Read IT Now ביום 19.8.2020 בשעה 14:00].

= = = = = = = = = = = = =

■ 75 שנים לאחר סיום מלחמת העולם השנייה: ה’טלגרף’ הבריטי מדווח כי השבוע יטוסו לראשונה מטוסי קרב ישראליים בשמי גרמניה; מדובר בתרגיל בין כשבועיים המשותף לחיל האוויר הישראלי ולחיל האוויר הגרמני [Luftwaffe]; ביום שלישי (18.8.2020) צפויים מטוסי F-16  ישראלים וגרמנים לטוס במטס הצדעה מעל אתר מחנה ההשמדה דכאו ובנוסף גם מעל אתר הכפר האולימפי במינכן בו אירע רצח י”א הספורטאים הישראלים ב- 1972 [פורסם במוצאי שבת 15.8.2020 בחלון המבזקים של אתר זה].

= = = = = = = = = = = = =

■ משרד התקשורת/אגף הכלכלה: “בעשור האחרון, מהלכים רגולטורים שקידם משרד התקשורת להסרת חסמי הכניסה ולהפחתת חסמי המעבר, חוללו מהפכה תחרותית חסרת תקדים בשוק הסלולר שהגדילה את רווחתו של הצרכן במיליארדי שקלים כתוצאה מהחיסכון של משק בית בהוצאה על סלולר. בתקופה זו, כלל ההכנסות בשוק ירדו ביותר מ- 50%, ההכנסות משירותים צנחו בכ- 55% , ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי נפלה בכ- 60%, שיעור הנטישה קפץ ביותר מפי שניים לכ- 40%, ורווחי החברות התאפסו. כיום, שוק הסלולר בישראל הוא מהתחרותיים ביותר בקרב המדינות המפותחות: שיעור הנטישה בישראל הוא בין הגבוהים בעולם, רמת המחירים מהנמוכות בעולם ובמדדי תחרות מקובלים שוק הסלולר בישראל מקבל ציונים יוצאי דופן. במקביל לכך, וביתר שאת בשנים האחרונות, חלה התדרדרות משמעותית באיכות התשתית הסלולרית בישראל”.

■ בג”ץ דחה (20.8.2020) על הסף עתירה לצו ביניים וצו על תנאי של עורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם נגד הכנסת, הממשלה והיועמ”ש בנושא איכוני השב”כ וחייב אותם בתשלום הוצאות בסך 10,000 ₪ למשיבים; “דין העתירה להידחות על הסף הן מחמת אי-מיצוי הליכים והן מחמת היעדר בשלות”; “בנסיבות העניין בצדק טענה הממשלה כי מעבר לאי-מיצוי ההליכים, במקרה זה מצטרף הצורך להמתין פרק זמן סביר ליישום הוראות החוק המתוקן, לצורך בחינת קיומה של עילה לתקיפה חוקתית”.

■  סוכנות הידיעות Bloomberg: חברת פרטנר תקשורת מנהלת מגעים מתקדמים עם חברת Etisalat [או בשמה המלא: Emirates Telecommunication Group Company PJSC] מאיחוד האמירויות הערביות על הסכם משותף בנושא שירותי נדידה [Roaming]; הדיווח של בלומברג מתבסס על גורם עלום שם בפרטנר ואילו החברה הערבית טרם הגיבה.

■ ביום שני (17.8.2020) דיווחתי בצהריים בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה לבית-הדין האיזורי לעבודה ת”א תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד וואלט אנטרפרייזס ישראל [מפעילת יישומון משלוחי המזון] בשאלה: “האם מתקיימים יחסי עובד-מעסיק בין המשיבה לבין השליחים עימם היא מתקשרת”; “מנצלת את פערי הכוחות בין הצדדים ומחתימה את השליחים עם הסכם אחיד ומקפח, בו היא מסווגת את השליחים באופן פיקטיבי כ’עצמאיים’ תוך שהיא שוללת מהם את מעמדם כעובדים ואת הזכויות הסוציאליות המגיעות להם”; היקף התביעה הקבוצתית: כ- 24 מיליון ₪.

■ ביום שני (17.8.2020) דיווחתי בצהריים בחלון המבזקים של אתר זה: הוגשה (17.8.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד בירד ריידס ישראל [BIRD]: בשם כל משתמש ביישומון לשימוש בקורקינט חשמלי ואשר בחר בתשלום אוטומטי ורכש חבילה הכוללת בונוס תשלום אוטומטי; לדברי התובע, החברה מעניקה בונוס רק בעת הטעינה הראשונה (חד-פעמית) ולא בפעמים הבאות גם כן; היקף התביעה הקבוצתית: 10 מיליון ₪.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו השבוע ב- Read IT Now:

משרד התקשורת:  דרוש/ה: מנהל/ת אגף א’ (פיקוח תחרות וצרכנות).

■  בנק ישראל: מכרז פומבי עם שלב מיון מוקדם להקמה, אספקה, הפעלה תחזוקה וניהול של תקשורת קווית נייחת (מפ”א) ורשת נתונים – שלב א’.

משרד החינוך/מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע: מכרז בהיקפים משתנים לרכישת עגלות הטענה למחשבים ניידים.

■ מכרז חדש של המשרד לענייני מודיעין המתפרסם היום (20.8.2020):  פניה מוקדמת לקבלת מידע (RFI)  – אמצעים משלימים ליישומון “המגן 2” ומערך תפעולי; “מגזרים שונים אינם עושים שימוש בטלפון חכם או אינם מעוניינים בהתקנת היישומון. בהתאם לכך, ולשם הגדלת התכולות שמסופקות באמצעות היישומון, משרד המודיעין בוחן את האפשרות לעשות שימוש באמצעי משלים, לביש/נישא, לשימוש וולונטרי, שיהיה תואם ליישומון, ואשר אינו מסתמך על טלפון חכם. בנוסף, נבחנת האפשרות לעשות שימוש בהתקן לביש/נישא שייתן מענה ספציפי לאזורים וחללים מוגדרים, ואשר אינו מתואם עם היישומון. בשל כך, משרד המודיעין בוחן את האפשרות להצטייד באמצעים לבישים או נישאים לשימוש וולונטרי המרחיבים את יכולת איתור המגעים. האמצעים המשלימים מיועדים, בשלב זה, עבור אוכלוסייה שאינה מחזיקה בטלפון חכם”.