פרסום ראשון: נתניהו Vs. אולמרט: התחלף השופט בהליך בשל בעיית מניעויות לכאורה [ידיעה מעודכנת]

13:42 23.07.2021

קטגוריות: משפט

ביום שישי, 23.7.2021, בצהריים פירסמתי כאן באתר את הידיעה הבאה: ב- 6 במאי 2021 הגישו ח”כ בנימין נתניהו (לשעבר, ראש הממשלה וכיום יו”ר האופוזיציה), שרה נתניהו ויאיר נתניהו יחדיו תביעה משותפת נגד אהוד אולמרט (לשעבר, ראש הממשלה).

התביעה, בהיקף 837,000 ₪, הוגשה לבית-משפט השלום בתל אביב.

עפ”י פרסומים בעיתונות, עילת התביעה היא התבטאויות פומביות שונות של הנתבע כלפי שלושה התובעים.

התיק נקבע מלכתחילה לדיון בפני כבוד השופט עדי הדר.

ב- 7 ביולי 2021 פורסמה החלטה של השופט בה נכתבו הדברים הבאים: “התובענה נקבעה לפני מותב זה. מטעמי שקיפות, בית-המשפט מביא לידיעת הצדדים כלהלן:

“המותב נשא בעבר בתפקיד מפלגתי והיה מעורב בשנות התשעים בהפגנות והליכים משפטיים בעניינו של תובע 1 [בנימין נתניהו] וכן היה מעורב בעימות עם הנתבע [אהוד אולמרט] ששימש אז כראש עיריית ירושלים.

“לפני כעשרים שנה המותב הגיש עתירה בעניין רשות השידור נגד התובע והיה מעורב , כחברת מליאת רשות השידור, במחלוקת עם הנתבע שהיה השר הממונה על הרשות.

“הצדדים יביאו עמדתם לנוכח הודעה זו, עד יום 20.7.2021. תזכורת פנימית ליום 25.7.2021”.

ב- 13 ביולי 2021 ניתנה תזכורת רשמית לצדדים לגבי הודעה זו של השופט.

אין אינדיקציה כלשהי במערכת “נט המשפט” האם הייתה תגובה של בני משפחת נתניהו באמצעות בא כוחם. ב- 20.7.2021 ניתנה החלטה נוספת של השופט בה נאמר: “התובענה קבועה לתז”פ לבדיקת הגשת עמדת הנתבע, ככל שתוגש”.

עפ”י “נט המשפט”, ב- 9 בנובמבר 2021 היה אמור להתקיים דיון קדם משפט ראשון בתיק זה בפני השופט עדי הדר אולם השבוע בוטל הדיון ובמקומו נקבע דיון קדם משפט ל- 30.9.2021 בפני כבוד השופט עמית יריב. טרם ברור אם מדובר בשינוי זמני או קבוע של השופט בתיק זה.

= = = = = = = =

התשובה ניתנה בסוף שבוע זה. במערכת “נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט פורסמו שלוש החלטות נפרדות שניתנו ע”י שלושה שופטים שונים ב- 20.7.2021. יוער כי המערכת נוהגת בשיהוי של עד 72 שעות בפרסום החלטות ופס”ד כדי לאפשר תחילה לכל הצדדים המעורבים בהליכים לקרוא אותם ורק אז הם מועלים לאתר.

■ כבוד השופט עדי הדר כתב בהחלטתו כי “מייד לאחר שהתובענה הובאה לפני מותב זה, הוא פירסם הודעת שקיפות והורה לצדדים להביא עמדתם. היום הוגשו עמדות הצדדים.

“על אף חלוף זמן רב מאז האירועים נשוא הודעת השקיפות, מותב זה מוצא שבשים לב שהתביעה בעלת אופי אישי מובהק, להבדיל ממחלוקת אזרחית או מינהלית רגילה, מראית העין מחייבת במקרה זה שהתובענה תישמע בפני מותב אחר.

“לכן קובע שהמזכירות תנתב התובענה לפני כבוד הנשיא לצורך קביעת המותב שיידון בתובענה”.

■ נשיא בית-משפט השלום תל אביב כבוד השופט צחי עוזיאל הורה, בעקבות זאת, כי התיק ינותב לשמיעה לפני סגן הנשיא כבוד השופט עמית יריב.

■ לאחר החלטת הנשיא, סגן הנשיא כבוד השופט עמית יריב קבע בהחלטתו כי הדיון ייערך ב- 30 בספטמבר 2021 וכי “יתייצבו לדיון עורכי הדין; בשלב זה אין חובת התייצבות לבעלי הדין, אם כי הם רשאים, כמובן להתייצב”.

= = = = = = = =