נתניהו: אנחנו מממשים את החזון של באר שבע כבירת סייבר בינלאומית, שמושכת חברות רב-לאומיות להשקיע בישראל”

בשל הדיון במועצת הביטחון (בנושא הבנייה בהתנחלויות ובירושלים) שהיה אמור להתקיים בחמישי (22.12.2016) בלילה [ונדחה לערב שבת למחרת], ביטלה לשכת ראש הממשלה בחמישי בבוקר את השתתפותו בטקס שהיה אמור להתקיים בחמישי אחה”צ. במסגרת אותו ביקור אמור היה ראש הממשלה בנימין נתניהו לחנוך את המרכז לאירועי סייבר של הרשות הלאומית להגנת הסייבר (CERT).

ערב קודם לכן, עוד כשהיה מתוכנן האירוע להתקיים במועדו, פירסמה לשכת ראש הממשלה את הדברים הבאים לגבי האירוע:

“אנחנו משלימים צעד משמעותי נוסף בבניית הגנת סייבר עילית של מדינת ישראל, זאת עם הקמת מרכז ניהול אירועים מהמתקדמים בעולם מבחינת טכנולוגיות ומערכות וגם מבחינת הדוקטרינה. אנחנו מממשים את החזון של באר שבע כבירת סייבר בינלאומית, שמושכת חברות רב-לאומיות להשקיע בישראל”, אומר ראש הממשלה.

בהודעת לשכת ראש הממשלה מיום רביעי נאמר עוד כי מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה החל את פעילותו בעקבות החלטת ראש הממשלה משנת 2011, ולפי החלטת ממשלה משנת 2015 בה הנחה ראש הממשלה על הקמת הרשות הלאומית להגנת הסייבר, כחלק ממערך הסייבר הלאומי, שייעודה הגנת מרחב הסייבר האזרחי בישראל.
ה-  CERT הלאומי, ייחנך מחר במעמד ראש הממשלה, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ’, ראש מערך הסייבר הלאומי ד”ר אביתר מתניה וראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר בוקי כרמלי.

“ה-  Cyber Event Readiness Teams, CERT הלאומי פועל לטובת שיפור החוסן ההגנתי ומטרתו היא לסייע ולטפל באירועי סייבר, להוות מוקד שיתוף מידע רלוונטי עם כלל הגורמים במשק כן עם שותפים נוספים בעולם.

“מדובר במרכז ייחודי מסוגו בעולם בהיבטים של מערכות ותשתיות טכנולוגיות חדשניות, מערכות צדדיות תומכות ושירותי הגנה מתקדמים, המאפשר גיבוש תמונת מצב עדכנית וניהול אירועי סייבר בזמן אמת, ואשר הוקם בשילוב תעשייה ישראלית (ביטחונית ואזרחית) ובינלאומית.

“פרוייקט הקמת המרכז, שהחל לפני כשנתיים, הוקם בפארק ההיי-טק באר שבע כחלק מהאקו-סיסטם בתחום הסייבר בעיר. המרכז הוקם תוך תכנון עתידי באופן שיאפשר רציפות תפקודית גם בעתות חירום ושדרוג המערכות והתשתיות כדי לשמור על עדכניות ויתרון טכנולוגי.

“במרכז משולבים מרכיבים ותהליכים מבצעיים ובהם ה-  SOC הממשלתי (ניטור בזמן אמת של משרדי הממשלה), מרכז סייבר ורציפות תפקודית של משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, מרכז סייבר למגזר הפיננסי בשיתוף עם משרד האוצר, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בנק ישראל ורשות ניירות ערך, ובעתיד ישולבו מרכזים מגזריים נוספים. בנוסף, מאפשר המרכז התמודדות עם מספר אירועי סייבר במקביל ובאמצעות מתן מענה הכולל צוותי יציאה ל’שטח’.

“יש לציין כי מדינות רבות כבר הביעו התעניינות במרכז הישראלי וביקשו לבקר במרכז וללמוד מהמודל הייחודי”.