נדחתה עתירה מינהלית נגד מכבי שירותי בריאות; אושרה-מחדש ההחלטה המקורית בדבר זכיית אלעד מערכות תוכנה במכרז של הקופה

ב- 24 ביולי 2020 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה: עתירה מינהלית דורשת ביטול תוצאות מכרז שערכה מכבי שירותי בריאות בנושא מערכת למסחר אלקטרוני (eCommerce)  עבור מכבי פארם.

חברת אלעד מערכות תוכנה הוכרזה בשעתו כזוכה במכרז זה ועתה, עם מתן פסק הדין, אושררה זכייתה.

ביום ראשון (30.8.2020) נדחתה העתירה המינהלית של חברת סיגנצ’ור איי. טי. בע”מ ע”י בית-המשפט המחוזי בתל אביב בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים. פסק הדין פורסם ארבעה ימים לאחר מכן במערכת “נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט (הב”ה).

כבוד השופטת אביגיל כהן כותבת בין היתר בפסק הדין [עת”מ 53405-07-20] המשתרע על 18 עמודים: “העותרת מבקשת לבטל את החלטת וועדת המכרזים של משיבה 1 בדבר בחירת משיבה 2 (אלעד) כזוכה במכרז פומבי רגיל מספר 136/2019 נערכת למסחר אלקטרוני (eCommerce)  למכבי פארם ולקבוע כי הפגמים בהצעתה של אלעד מחייבים את פסילתה. כן מבוקש לבטל את החלטת וועדת המכרזים לפסול את הצעת העותרת ולהורות לוועדת המכרזים להשלים את בדיקת הצעת העותרת ולחילופין להורות על ביטול המכרז”.

בסקירת השתלשלות האירועים מציינת השופטת בפסק הדין כי “[…] במקביל להגשת העתירה התבקש צו מניעה במעמד צד אחד אשר יורה לעותרת [?] להשהות את הליכי מימוש המכרז והמשך מימוש ההתקשרות עם הזוכה – אלעד – עד להכרעה סופית בעתירה.

“הושג הסדר דיוני לפיו מכבי לא תתקדם עם הליכי המכרז עד למתן החלטה בבקשה לצו זמני ואף הוסכם כי יתקיים דיון מוקדם בעתירה.

“לאחר שהוגשו תגובות מכבי ואלעד, וכן הוגשו עיקרי טיעון מטעם העותרת, התקיים דיון  בפניי ביום 18.8.2020 במהלכו השלימו ב”כ הצדדים את טיעוניהם”.

בהכרעתה אומרת השופטת כי “לאחר עיון בטענות הצדדים ושמיעת טענותיהם בע”פ, הגעתי למסקנה ולפיה יש לדחות את העתירה“. הערה: ההדגשה – במקור].

השופטת מנתחת את טענות העותרת ודוחה את כולה ובסופו של פסק הדין קובעת כי “לאור האמור לעיל, דין העתירה להידחות. העותרת תשלם למשיבות 1-2 הוצאות ושכ”ט עו”ד  בסך 10,000 ₪ (סך הכל 20,000 ₪)”.