משרד רוה”מ מבקש להמשיך התקשרותו (בפטור ממכרז) עם עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי” למימוש פרוייקט “מחשב לכל ילד” גם בשנת 2017 [בהיקף של 20 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה

שם הספק: עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי”

מהות ההתקשרות: מימוש פרוייקט “מחשב לכל ילד” גם בשנת 2017

היקף כספי: 20 מיליון ש”ח

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2017; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017

החלטה: טרום החלטת הועדה/פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: דרורית שטיינמץ ראש אגף תקציבים כותבת בין היתר בבקשת הפטור ממכרז כי במסגרת הפרוייקט “מוענקים מחשבים, ערכות תוכנות הפעלה, לומדות חינוכיות, חיבור לאינטרנט מתן הדרכה ושירותי תמיכה לילדים. הפרויקט מיועד לילדים אשר יד משפחתם אינה משגת באופן עצמאי שבאמצעותו רוכשים ידע בסיסי במיומנויות המחשב”.

ביולי 2010 ובאוקטובר 2014 בוצעו הליכי  RFI  בניסיון לאתר ספקים נוספים אשר יכולים לתת את השירות המבוקש. במענה לבקשה לא נתקבלו הצעות נוספות מלבד זו של עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי”.

בתאריך 22/12/2015 ועדת הפטור בחשכ”ל כתבה בהחלטתה כי על המשרד לבחון במהלך שנת 2016 את האפשרות לעריכת הפרויקט עם גורמים מעוניינים אחרים/ נוספים. בתאריך 2/6/2016, בוצע הליך RFI  בניסיון לאתר ספקים נוספים אשר יכולים לתת את השירות המבוקש. בסיום תקופת הפרסום נמצא כי המענה היחיד שתקבל היה מעמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי”.

“חשוב לציין כי העמותה נותנת את השירות המבוקש לשביעות רצונו של המשרד במשך כל שנות הפעילות ומאפשרת השגת מטרות הפרויקט בדרך הטובה ביותר. בשל כך ובשל העובדה שלא נמצא ספק נוסף שמסוגל לתת את השירותים הנדרשים אנו מבקשים להמשיך להתקשר עם עמותת “המפעל הלאומי לפיתוח חברתי” גם בשנת 2017″.

הערת עורך Read IT Now: אתר זה מפרסם ידיעות בנושא הפרוייקט בהתקשרות של משרד ראש הממשלה מאז שנת 2012. על הפטור הקודם דווח כאן בדצמבר 2015.