משרד התקשורת מפרסם את טיוטת תקנות הטלגרף האלחוטי (אישורי התאמה) (תיקון)

13:53 28.12.2022

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

משרד התקשורת מפרסם ב- 28.12.2022 את טיוטת תקנות הטלגרף האלחוטי (אישורי התאמה) (תיקון).

בדברי ההסבר נאמר בין היתר כי “[…] הביקוש לתדרי רדיו מתעצם בשנים האחרונות, עם התפתחותם של יישומים אלחוטיים בתחומים שונים – אזרחיים, מסחריים וביטחוניים.

“לצד ההקלה ברגולציה במתן אפשרות לפעילות מכשירים אלחוטיים במסלול אישור התאמה ובמתן פטור מרישוי כמפורט לעיל, יש לשמור על אינטרסים נוספים. על מנת לאפשר ניצול יעיל ומיטבי של התדרים תוך ‘חיים בצוותא’ של המשתמשים השונים, יש להבטיח כי המכשירים האלחוטיים המיוצרים בישראל או מיובאים אליה בכמויות הולכות וגדלות לא יגרמו להפרעות אלקטרומגנטיות משמעותיות למערכות תקשורת ולמשתמשים כדין.

“זאת באמצעות קביעת תנאים ומגבלות הנדסיות כמפורט בתקנות העיקריות, לעניין תכונות ומאפיינים ספקטרליים, השימושים האופייניים של המכשירים, מגבלות השימוש במכשירים וכד’, כל אלה לפי החלטותיה של ועדת התדרים.

“בהמשך להחלטות שקיבלה ועדת התדרים בשנת 2022, מוצע לתקן את חלק ב’ לתוספת הראשונה לתקנות העיקריות ולהוסיף פסי תדרים נוספים לשימוש הציבור הרחב. המדובר בפסי תדרים לשימושים כללים וליישומי שליטה ובקרה בהתאם לנהוג באירופה וכן תדרים לאביזרי שמע רפואי – הקלה בייבוא אביזרי שמע רפואיים בהתאם להכלת רגולציה אמריקאית. בנוסף, החליטה ועדת התדרים להקצות פס תדרים ליבוא מיקרופונים אלחוטיים, אשר יחליף את פס התדרים שהוסר במסגרת תיקון לתקנות העיקריות שנכנס לתוקפו ביום 7 ליולי 2022”.

* במסמך RIA כותב מימון (מוני) שמילה המשנה למנהלת הכללית ומנהל מינהל הנדסה בין היתר כי “התקנות המוצעות מהוות הקלה רגולטורית מובהקת: התקנות המוצעות מוסיפות פסי תדרים לשימוש הציבור, ואין בכך כדי להשפיע השפעה מהותית על האינטרס הציבורי הרחב. מדובר בהפחתה ודאית של הנטל הרגולטורי כיוון שמשמעות הוספת פסי התדרים לתוספת הראשונה לתקנות העיקריות היא העברתם למסלול רגולטורי מקל חלף מסלול הרישוי שהוא מחמיר יותר. אין בתיקון המוצע השפעה על מבנה השוק והתחרות, והוא אינו משפיע לרעה על גורמים אחרים בשוק ואינו משפיע לרעה על עבודת רגולטורים משיקים”.