משרד התחבורה “מגייס למילואים” בהתקשרות בפטור ממכרז את מנהלת חטיבת הרכב (שפרשה מתפקידה לפני שנה) לטובת פרוייקט “ארז” להסבת מספרי רכב בישראל ל- 8 ספרות

הגוף המפרסם: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

תקנה: 3 (29)

שם הספק: רחל כץ, לשעבר מנהלת חטיבת הרכב במשרד התחבורה שפרשה מתפקידה בפברואר 2015

מהות ההתקשרות: התקשרות בפטור ממכרז עם רחל כץ לשעבר מנהלת חטיבת הרכב במשרד התחבורה שפרשה מתפקידה לפני שנה, וזאת לטובת פרוייקט “ארז” להסבת מספרי רכב בישראל ל- 8 ספרות

התחלת ההתקשרות: 1 במארס 2016; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2017

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: צור אהרון מנהל אגף בכיר תקשוב כותב בבקשת ההתקשרות בפטור כי בפרויקט ‘ארז’ פרויקט הסבת מספר הרכב ל- 8 ספרות והרחבת שדות נוספים אנו נדרשים לספק מידע רב לצורך תכנון ביצוע ההסבה וגם תוך כדי עבודתו עד לסיום הפרוייקט. כיום אנו נתקלים בקשיים במתן המידע הנדרש לספק ההסבה במערכות שהיו בטיפולה ובאחריותה של גב’ רכל כץ שהייתה מנהלת חטיבת הרכב.

ההתקשרות מיועדת לקבל סיוע בהעברת ידע לגבי מערכות רכב לצוות רכב ולצוות פרוייקט ההסבה; סיוע בהגדה ואישור תסריטי הבדיקות הנדרשים למערכות הרכב בנושאים שונים ובהם סיוע בגיבוש התסריטים הנדרשים לבדיקת מודולים שונים במערכות רכב; סיוע בכלל הנושאים הנדרשים למימוש שינויים במערכת רכב כתוצאה מפרוייקט ‘שער עולמי’ שמפעיל המכס.

“הידע של רחל כץ שנצבר לאורך שנים קריטי לעמידה בלוחות הזמנים ולהצלחת הפרוייקט. פרוייקט הסבה של מערכות רכב לשיטת רישוי בת 8 ספרות הוא בעל חשיבות לאומית. מערכות הרכב חייבות לעבור הסבה הואיל ובשיטת הרישוי בת 7 ספרות יסתיימו המספרים הפנויים בסוף שנת 2017. כל עיכוב באספקת המידע לצוות הרכב וכן לספק ההסבה יכול לגרום לעיכובים בלוחות הזמנים של הפרוייקט ופגיעה ברציפות השירות שנדרשת ממערכות הרכב במשרד התחבורה”.

בנפרד מפרסם המשרד בקשה להתקשרות בפטור ממכרז עם חברת סאפיינס: “המשרד נדרש לבצע הסבה של מערכות מידע אשר מופיע בהם מספר הרכב. מהות ההסבה:  הוספת ספרה שמינית ללוחיות הרישוי במשרד מערכות מידע אשר נכתבו בטכנולוגיות SAPIENS eMERGE . נדרש להסב אותן לעידן של 8 ספרות בלוחות הרישוי: הסבת המערכות הינה הכרחית על מנת לספק מענה מקיף לכלל השימושים בהם נעשה שימוש במספר הרכב. לוח הזמנים להסבה נדרש להיות מתואם עם ההסבה של מערכות הליבה של תחום רישוי רכב וחייב להסתיים לא יאוחר מסוף רבעון ראשון 2017. לחברה ידע מקצועי רב הנדרש לביצוע פרוייקט מסוג זה וניסיון רב עם פרוייקטים של הסבה מבוססי טכנולוגיית eMERGE תוך עמידה בלוח זמנים קצר וביצוע איכותי של כלל מרכיבי ההסבה. לחברה היכרות עם סביבת העבודה של משרד התחבורה, מה שיביא לעמידה בלוח הזמנים אשר הפרוייקט נדרש לעמוד בו. לחברה יכולת לספק מענה מלא כולל מערך בדיקות ואחריות לאחר ביצוע”.

הערות עורך Read IT Now: ב- 26 בדצמבר 2015 פירסמתי כאן באתר ידיעה בה נאמר בין היתר:

מכרז להסבת מערכות של משרד התחבורה (ע”מ להגדיל את מספרי הרישוי לרכב מ- 7 ל- 8 ספרות) יוצא לדרך לאחר סיום ההליכים המשפטיים נגדו: חברת SPL תוכנה חזרה בה מעתירתה (עת”מ 57514-11-15) שהגישה לביהמ”ש המחוזי בי”ם (בשבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים) נגד משרד התחבורה ונגד מוסט טכנולוגיות תוכנה, הזוכה במכרז להסבת מערכות של המשרד ע”מ להגדיל את מספרי הרישוי משבע לשמונה ספרות. בעקבות כך נדחתה העתירה ע”י כבוד השופטת נאוה בן אור ב- 20 בדצמבר 2015.

המכרז פורסם רשמית ע”י משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ב- 21 במאי 2015 והמועד האחרון להגשת ההצעות היה 21 ביולי 2015.

במסמכי המכרז נאמר כי “פרוייקט ההסבה מוגדר כ’מגה פרוייקט’ בעל חשיבות עליונה שכן הוא נוגע לכלל המשק הישראלי ומהווה יעד חשוב בשנים הקרובות“.

המכרז פורסם באתר זה ב- 19 ביולי 2015: בידיעה נאמר כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מנהל את המאגר הלאומי של כלי הרכב במדינת ישראל וזאת באמצעות מערכות רכב הכוללות אלפי תוכניות בנושאים שונים. בכל שנה נרשמים יותר מ- 250,000 כלי רכב חדשים להם מוקצים מספרי רישוי בהתאם לסדרות הפנויות.

מערכות המידע הפועלות במשרד התחבורה בנושא רישוי רכבים מבוססות מספר רכב באורך 7 ספרות. הצפי של משרד התחבורה שתוך כשלוש שנים יגמרו מספרי הרישוי הפנויים בשיטת מספרי הרישוי הפועלת כיום.

שינוי שיטת הקצאת מספרי הרכב לשמונה ספרות תשפיע על כלל הגורמים במשק ובהם בנקים, חברות ביטוח, חברות מימון, משטרת ישראל, ההוצאה לפועל, המכס, מע”מ, יבואני הרכב, רשויות מקומיות, חברות החכר (ליסינג) והשכרה, סוחרי רכב ומוסדות שונים במדינה.

אשר על כן מבקש המשרד הצעות להסבת כלל מערכות המידע בתחום הרכב ומגוון המימשקים עם גורמי חוץ (באצווה ובמקוון) לשימוש במספרי הרכב באורך שמונה ספרות.

המשרד מבקש לקבל הצעות להסבת מערכות מידע ומאגר הרכב, הכנת תוכנית הסבה, תוכנית בדיקות, ביצוע הסבה, ביצוע בדיקות למערכות השונות, הפעלה של מערכות המוסבות בשלבים שהוגדרו ומתן אחריות כוללת לביצוע ההסבה כפרוייקט מושלם [Turn-Key Project].