משרד התחבורה הודיע על כוונת התקשרות עם רשות שדות התעופה למתן שירותי SOC (ניטור סייבר) עבור מגזר התחבורה

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הודיע על כוונת התקשרות עם רשות שדות התעופה (רש”ת) למתן שירותי Security Operation Center, SOC (ניטור סייבר) עבור מגזר התחבורה.

קובי בן אהרון מאגף ביטחון, חירום וסייבר במשרד התחבורה כותב בבקשת ההתקשרות כי “השירות כולל ניהול, כ”א, תשתית פיסית, תשתית טכנולוגית ותפעול מבצעי של אירועים בזמן אמת.

“השירות יינתן במשך כל ימות השבוע, 24 שעות ביממה.

“מקום השירות – אתר ייעודי ל- SOC  ברשות שדות התעופה.

“בוצעו פגישות עם מספר ספקים ופגישה עם המנחים המקצועיים בתחום – מערך הסייבר הלאומי.

“נמצא  כי קיימת אפשרות מעשית להקמת SOC עצמאי תוך הסתמכות על התקשרויות מרכזיות. בהמשך לכך הוחלט על ידי משרד התחבורה לעבור ל- SOC  עצמאי בתצורה אשר מתבססת על המכרז החשכ”לי.

“המעבר ל- SOC  עצמאי המבוסס על תשתית החדשה מצריך גיוס כ”א (מכרזי נותני שירותי מחשוב), הכשרה, הגירה, הסבה של חוקי ההתראות, בינוי ועוד.

“מבדיקתנו עלה כי יעד ריאלי למעבר לתצורה החדשה הינו תחילת 2024 ויש צורך בהמשך קבלת השירותים מרש”ת לתקופה של כחצי שנה ובכך תתאפשר רציפות הניטור ומעבר ל- SOC  עצמאי ללא פגיעה בתוצר המבצעי הקיים.

“רש”ת מתפעלת את ה- SOC  עבור משרד התחבורה בשנה וחצי האחרונות. לא ניתן להתנתק מהשירות של רשות שדות התעופה באופן מידי ללא תקופת הגירה מסודרת. ההגירה תהיה לפתרון עצמאי מבוסס התקשרויות מרכזיות.

“לנוכח האמור למשך תקופה זו רק רש”ת יכולה לספק את השירותים שכן כל פתרון אחר מחייב תקופת לימוד משמעותית תוך ביצוע הגירה כפולה ומיותרת”.