“פוטנציאל הנזק האדיר של תקיפת סייבר כלפי גופי התחבורה במדינת ישראל”; “יידרש עוד זמן דרש לצורך השלמת הליכי בחינת החלופות להקמתו של SOC משרדי במהלכו נותרים גופי התחבורה חשופים לתקיפות סייבר”

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים אישר התקשרות בפטור ממכרז עם רשות שדות התעופה (רש”ת) לצורך קבלת שירותי  Security Operating Center, SOC.

בנימוקי ההתקשרות [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”] נאמר כי “לנוכח החלטת ממשלה מס’ 2443 בתחום הסייבר ולאור פוטנציאל הנזק האדיר של תקיפת סייבר כלפי גופי התחבורה במדינת ישראל, ובהתחשב במשך הזמן שעוד יידרש לצורך השלמת הליכי בחינת החלופות להקמתו של SOC משרדי – במהלכו נותרים גופי התחבורה חשופים לתקיפות סייבר.

“נדרש פיתרון מידי ובשל עבור מגזר התחבורה בהתחשב באירועים היומיומיים בעת האחרונה בתחום תקיפות הסייבר.

“בהתאם לצורך האמור, ועדת הפטור המשרדית אישרה התקשרות עם רשות שדות התעופה לצורך קבלת שירותי SOC מנוהל, בפטור ממכרז לפי תקנה 3(2) לתקנות חובת המכרזים, “התקשרות הנדרשת בדחיפות למניעת נזק של ממש”.

“במקביל למתן הפטור, יימשך הליך בחינת החלופות להקמת SOC משרדי, שיאפשר, עם השלמתו, את ביטול ההתקשרות מכוחו של הפטור ממכרז נשוא החלטה זו, שניתנת לפרק הזמן המינימלי הנדרש כאמור. הועדה אישרה התקשרות לתקופה של חצי שנה עם אופציה לחצי שנה נוספת (מימושה באישור ועדת המכרזים המשרדית)”.