משרד המשפטים האמריקני יחליט בשבועיים הקרובים האם להמשיך בהליכים המשפטיים נגד Apple בנושא פריצה לאייפון של סוחר סמים ב- NY

במסמך שהוגש לבית-המשפט ביום שלישי 29.3.2016 אומר משרד המשפטים האמריקני כי יחליט במהלך השבועיים הקרובים האם להמשיך בהליכים המשפטיים נגד חברת Apple בנושא פריצה למכשיר האייפון של סוחר סמים בברוקלין ניו יורק.

הדבר נובע מהצלחת משרד המשפטים וה- FBI לפרוץ – ללא סיוע מצד חברת אפל – את מכשיר ה- iPhone של הפושע מסן ברנרדינו.

בחודש שעבר פסק השופט James Orenstein בבית-המשפט בברוקלין ניו יורק כי אין לו סמכות עפ”י חוק All Writs Act להורות לאפל לפרוץ את המכשיר במסגרת החקירה. משרד המשפטים עירער על ההחלטה לשופטת Margo K. Brodi בבית-משפט מחוזי [U.S. District Court for the Eastern District of New York].

במסמך לא מצויינים פרטים לגבי אופן הפריצה לאייפון בחקירה בקליפורניה. התובעים רק הסכימו לבקשה של אפל לדחות את מועדי הדיווח במקרה בניו יורק ואמרו כי ב- 11 באפריל יודיעו לבית-המשפט את עמדתם לגבי בקשתם המקורית בנושא לסיוע מצד אפל.

חברת אפל מצידה כותבת במסמך לבית-המשפט כי תרצה לחקור את אנשי משרד המשפטים לגבי טענה ממשלתית כלשהי לפיה לא ניתן ליישם בחקירה בניו יורק את פריצת הדרך שנמצאה בחקירה בקליפורניה.

בתוך כך, העיתון הכלכלי פייננשל טיימס הבריטי דיווח כי עובדים של חברת Cellebrite הישראלית – לגביה פורסם כי היא זו המסייעת ל- FBI בפריצת המכשיר בחקירה – טענו בפורומים סגורים כי חברתם היא זו שפרצה לאייפון של Syed Rizwan Farook  שביצע יחד עם אשתו את הרצח בסן ברנרדינו. המניות של החברה-האם של סלברייט, Sun Corp, הנסחרות ביפן קפצו ביותר מ- 60% בתוך שבוע.

הדיווח בעיתון נכתב ע”י שני כתבים שלו: האחת בסן ופרנסיסקו והשני הוא John Reed ביושב בירושלים.

ביום שלישי 29.3.2016 הסירה השופטת בקליפורניה את הצו המקורי שהורה לחברת אפל לסייע ל- FBI בפריצת המכשיר וזאת בעקבות ההודעה הרשמית כי המכשיר נפרץ והמידע בתוכו נבדק ובקשת התובעים יום קודם לכן – להסיר בשל כך את הצו.

הארגון American Civil Liberties Union, ACLU הודיע כי איתר 63 מקרים בהם המימשל האמריקני ביקש מערכאות משפטיות להורות לחברת Apple ולחברת Google לסייע בגישה למכשירים ניידים לצורכי חקירה.

מדובר על פניות של משרד המשפטים האמריקני, ה- Federal Bureau of Investigation, FBI, המשרד לביטחון המולדת [Homeland Security], השירות החשאי [Secret Service] וה- Drug Enforcement Administration, DEA.