משרד האוצר/מרכב”ה: בקשה לקבלת מידע (RFI) בנושא כלי לאיתור הונאות, מעילות ואנומליות

07:33 07.03.2023

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: , ,

משרד האוצר/מרכב”ה פירסם (6.3.2023)  בקשה לקבלת מידע (RFI) בנושא כלי לאיתור הונאות, מעילות ואנומליות. המועד האחרון להגשת תגובות הוא 18.4.2023.

“ממשלת ישראל, באמצעות ועדת התקשרויות מיוחדת לנושאי מרכב”ה  מעוניינת לבחון אפשרות לרכוש כלי לאיתור הונאות ומעילות שיופעל על תהליכים ונתונים המעובדים במערכת מרכב”ה,

“בהמשך לבקשה זו, הפונה תשקול להתקשר עם גוף חיצוני, אשר ייבחר בהליך תחרותי, לשם רכישת השירותים כאמור.

“לצורך קבלת החלטה בדבר תכולת ההתקשרות ואופן ביצוע ההתקשרות עם ספק אשר יבטיח את מירב היתרונות לפונה, מבקשת הפונה לקבל מידע מגופים שונים, המפתחים בעצמם או מייצגים גופים אחרים המפתחים מערכת שתתריע ותזהה הונאות ומעילות. המערכת תפעל באינטגרציה או כמוצר משלים למערכת SAP במרכב”ה.

“לאחר שוועדת המכרזים תבחן את המידע שיועבר אליה מהפונים השונים, תחליט הוועדה אם לבצע התקשרות. וככל שוועדת המכרזים תחליט על התקשרות, היא תהיה רשאית להחליט מהו אופן ההתקשרות אשר יבטיח באופן מיטבי את היעדים הנדרשים. בהתאם לכך, תקבע ועדת המכרזים, בשלבים הבאים של ההליך, תנאי סף ותנאים נוספים הנדרשים מהגופים השונים, והכל על פי שיקול דעתה הבלעדי של ועדת המכרזים.

“בהתאם לאמור, בקשה זו לקבלת מידע מהווה שלב ראשון של איסוף מידע והיא אינה בגדר מכרז פומבי או הליך מחייב אחר, ואין בה משום התחייבות כלשהי של הפונה להמשיך ולפעול בהליך רכש כלשהו.

“בקשה זו אינה מהווה התקשרות או מערכת יחסים משפטית אחרת בין המדינה לבין מי מהפוני. מתן מענה לבקשה זו אינו תנאי להשתתפות בהליך רכש עתידי, ככל שיתקיים. גוף אשר יבקש להשתתף בהליך רכש עתידי, ככל שיתקיים כזה, יידרש לעמוד בכל התנאים שייקבעו בו, והמידע שהגיש הגוף במסגרת בקשה זו לא יהיה חלק מאותם הליכים.

“הפונה שומרת על זכות להשתמש במידע אשר יתקבל בעקבות בקשה זו לצורך הרכבת רשימת משיבים פוטנציאליים – הכול לפי שיקול דעתה הבלעדי. כמו כן, הפונה תהיה רשאית לעשות שימוש במידע שיימסר במענה לבקשה זו ולמשיב לא יהיו טענות בגין זכויות יוצרים.

תיאור מערכת מרכב”ה: “מערכת מרכב”ה הינה מערכת רוחבית כוללת במוסדות הממשלה המבוססת על כלי SAP  אשר באמצעותה מבוצעות כלל הפעולות והתהליכים הנדרשים לסריקה והיא זו שתשמש כמקור המידע לכלי הנדרש.

“המערכת פעילה כיום בכ- 100 משרדי ממשלה ויחידות של ממשלת ישראל ומשרתת אלפי משתמשים פנימיים ועשרות אלפי משתמשים חיצוניים.

“המערכת כוללת מגוון מודולים במערכת ה- SAP ECC: פיננסי, תקציב, לוגיסטי, משאבי אנוש, תמיכות (פיתוח מקומי), נדל”ן, אחזקה, רכב, ניהול החוב הממשלתי וכיו”ב ומערכות נוספות:  SRM (ניהול קשרי ספקים), CRM (ניהול קשרי לקוחות) וכיו”ב.

“כמו כן, מופעלת מערכת מחסן נתונים ובינה עסקית המבוססת על כלי BW ו-  Business Objects  של SAP.

“[…]  במערכת מופעלים כלי אבטחת מידע רבים ומתוחכמים שמטבע הדברים לא ניתן לפרט במסמך זה.

“המערכת מהווה תשתית קריטית של ממשלת ישראל ונדרשת לעמוד בסטנדרטית גבוהים ביותר של זמינות ושרידות.

השירותים המבוקשים:

“[…] התקנת המערכת בענן תתאפשר רק במסגרת פרוייקט ‘נימבוס’.

“[…] המערכת נדרשת ליכולות בינה מלאכותית Artificial Intelligence, AI ולמידת מכונה  Machine Learning, ML שיאפשרו לזהות טביעות אצבע ודפוסים חריגים גם אם אלו לא הוגדרו כסיכון במועד העלייה לאוויר ולהתריע בזמן אמת על דפוס חשוד. בנוסף, על המערכת לאפשר שימוש בכלי ניתוח סטטיסטיים לאיתור מעילות והונאות; יכולת העשרת מידע ותבניות הונאה מוכרות על בסיס תובנות שיצברו ממאגרים שונים בדיגיטל.