מערך הדיגיטל הלאומי קיים את המפגש השני של לקהילת נימבוס CCoE

מערך הדיגיטל הלאומי קיים ב-  29 לינואר 2023 את המפגש השני של קהילת נימבוס – Cloud Center of Excellence, CCoE.

במפגש השתתפו  80 חברי הקהילה וגורמי מקצוע בתחום, שהגיעו למפגש במשרד החוץ.

מערך הדיגיטל הלאומי הוקם על בסיס האיחוד בין שני הארגונים הוותיקים: רשות התקשוב הממשלתי ומטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית.

לדברי המערך, “מטרת המפגש הייתה להציג למשרדי הממשלה את מודל ההפעלה הממשלתי בענן בפן הטכנולוגי, להציג את המדיניות הממשלתית בענן ואת אופן מימוש המדיניות באזור הנחיתה הממשלתי, המוקם במערך הדיגיטל הלאומי. מודל ההפעלה גובש כחלק מפרויקט ‘נימבוס’, בעבודה משותפת של מערך הדיגיטל הלאומי, מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר, מערך הסייבר הלאומי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר ואגף מימשל וחברה במשרד ראש הממשלה.

במפגש הוצגו מספר הרצאות:

+ ירון אמיר ארכיטקט ענן ראשי מערך הדיגיטל הלאומי הציג את מודל ההפעלה הממשלתי בענן, הפן הטכנולוגי;

+ שלומי ארונוביץ שקד ארכיטקט יחידת הענן במערך הדיגיטל הלאומי  הציג את ארכיטקטורת אזור הנחיתה הממשלתי (HLD);

+ איתן צסרק מנהל תחום פיתוח במשרד המכס והמע”מ הציג את ארכיטקטורת פרוייקט “דואר” שמקדמת רשות המיסים בישראל;

+ קרן בר-לב CTO ממשלתי ומנהלת ה- CCoE  במערך הדיגיטל הלאומי הציגה את מודל המסע המשרדי לענן, תוצר שהתגבש בקבוצות החשיבה ממפגש הקהילה הראשון ומשיחות עם משרדי הממשלה.

כחלק ממבנה המפגשים בקהילה, המשתתפים התפצלו לקבוצות דיון שנוהלו על ידי ארכיטקטי ענן ביחידת הענן. בקבוצות החשיבה התקיים שיח פתוח על המדיניות הממשלתית, ארכיטקטורת מערכות בענן, עקרונות הקמת מערכות והגירתן לענן, שיקולי ריבוי העננים [Multicloud] ועוד.

המערך הדגיש כי “החיבור של המשרדים, ההתייעצות והשיתוף מהווים את הדרך הנכונה ביותר לשם הובלת הממשלה לענן”.

* חברת המחקר Canalys הודיעה ב- 8.3.2023 כי ההוצאות העולמיות על שירותי הענן  צפויות לגדול בשנת 2023 בשיעור של 23%.

הוצאות שירותי תשתיות ענן גדלו בעולם בשיעור של 23% ברבע הרביעי של שנת 2022 והסתכמו ב- 65.8 מיליארד דולר, גידול בהיקף של 12.3 מיליארד דולר. השיעור המשותף של שלושה היצרנים המובילים בתחום [AWS/Microsoft Azure/Google Cloud] גדל בשיעור של 26% והגיע לשיעור של 65% מכלל ההוצאות ברבע האחרון של השנה שעברה.

לגבי שנת 2022 כולה, ההוצאות גדלו בשיעור של 29% ל- 247.1 מיליארד דולר לעומת 181.7 מיליארד דולר בשנת 2021.

** חברת המחקר IDC הודיעה ב- 9.3.2023 [בדו”ח Worldwide Software and Public Cloud Services Spending Guide] כי ההוצאות האירופאיות על שירותי הענן בשנת 2023 יסתכמו ב- 148 מיליארד דולר ואילו בשנת 2026 הן יסתכמו ב- 258 מיליארד דולר, שיעור גידול שנתי מצטבר (CAGR) של 22% בשנים 2021-2026.