מערך הדיגיטל הלאומי השיק קהילה חדשה בממשלה: קהילת נימבוס – Cloud Center of Excellence, CCoE

16:23 11.12.2022

קטגוריות: מחשוב ענן

תגים:

מערך הדיגיטל הלאומי השיק קהילה חדשה בממשלה – קהילת נימבוס – Cloud Center of Excellence, CCoE. קהילה זו של מובילי הענן בממשלה תפעל לשיתוף והעברת ידע בין משרדי הממשלה, גיבוש עקרונות עבודה בענן במסגרת קבוצות חשיבה ועבודה בנושא הענן.

מפגש ההשקה של קהילת נימבוס חל ב- 4 בדצמבר 2022. במפגש השתתפו 40 מובילי ענן ממשרדי הממשלה ומיחידות הסמך השונות בממשלה.

במפגש הוצגה אסטרטגיית הענן ופעילות ה- CCoE  וכן התקיימו דיון ושיח פתוח בקבוצות חשיבה על מודל ‘מסע המשרד לענן’.

לדברי מערך הדיגיטל הלאומי, “אחד מעקרונות הליבה של האסטרטגיה הוא שיתוף ידע ושיתופי פעולה, ככלי להבטחת חיבור המדיניות לפעילות בשטח”.

באירוע הציגה רחל רן מנהלת אסטרטגיית ומדיניות ענן את אסטרטגית הענן הממשלתית. קרן בר-לב CTO  ממשלתי ומנהלת יחידת ה- CCoE  הציגה את פעילות ה- CCoE. ירון אמיר ארכיטקט ענן ראשי הציג את מודל ההפעלה בענן.

“מפגש הפתיחה היום, מלבד הפידבק המקצועי החשוב שהתקבל, הניח יסודות חזקים לשיח פתוח, פורה ומשתף להמשך המסע. החיבור של המשרדים, ההתייעצות והשיתוף מהווה את הדרך הנכונה ביותר לשם הובלת הממשלה לענן”.

* עם פרסום ההודעה על האירוע פורסם מסמך שכותרתו: מודל ההפעלה הממשלתי בענן הממשלתי – פן טכנולוגי.

“מסמך זה עוסק בפן הטכנולוגי של מודל ההפעלה בענן הממשלתי. מטרת המסמך היא לפרט את יסודות טכנולוגיית הענן ועקרונות הפעולה ליישום מיטבי של ענן בממשלה בהיבטים הטכנולוגיים. מסמך זה הוא חלק מתפיסת הפעלה הוליסטית, אשר חלקיה הנוספים יעסקו בהיבטים הארגוניים של מודל ההפעלה – תהליכים ואנשים”.

“הפעלת ‘חשבון ענן’ היא תהליך הדורש ידע מקצועי, משאבים והבנה בתחום, ובהתאם לכך נושא בחובו סיכונים רבים, לרבות בתחומי הסייבר ואבטחת המידע. במסגרת אסטרטגיית הענן של ממשלת ישראל מוגדרים עקרונות של שיפור האפקטיביות וייעול ההוצאה הממשלתית בתחום הטכנולוגיה, וכן הבטחת המשילות, הריבונות וההגנה בסייבר על התשתיות הטכנולוגיות והמידע הממשלתי בענן”.