מכרז לקבלת שירותי ייעוץ עבור משרד ראש הממשלה/רשות התקשוב הממשלתי/חטיבת משילות, בקרה ושקיפות

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/רשות התקשוב הממשלתי

נושא המכרז: מכרז לקבלת שירותי ייעוץ עבור חטיבת משילות, בקרה ושקיפות ברשות התקשוב הממשלתי

מס’ המכרז: 24/16

תאריך פרסום:  1 בדצמבר 2016

מועד אחרון: 21 בדצמבר 2016

הערות: בהחלטת ממשלה מס’ 2097 מיום 10.10.2014, בנושא “הרחבת תחומי פעילות התקשוב הממשלתי, עידוד חדשנות במגזר הציבורי וקידום המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית” נקבע בסעיף 3(ה) כי רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה תפעל בליווי ובבקרה של פרוייקטי תקשוב משרדיים משמעותיים. עוד נקבע בסעיף 5(ז) כי לצורך מתן סמכויות, כלים ומשאבים בידי התקשוב הממשלתי למימוש תפקידו, יש להנחות את מנכ”לי המשרדים ומנהלי אגפי מערכות המידע במשרדי הממשלה ויחידות הסמך להיוועץ בממונה על התקשוב הממשלתי (ראש רשות התקשוב הממשלתי) ולפעול בשים לב לחוות דעתו לפני אישור פרוייקטים ברמת מורכבות גדולה וסיכון פרוייקטלי גבוה בתחום מערכות המידע.

בהתאם להחלטת הממשלה ועל-מנת לסייע לראש רשות התקשוב הממשלתי בביצוע משימות אלו ואחרות, הוקמה ברשות התקשוב הממשלתי חטיבת משילות בקרה ושקיפות. תחומי האחריות של החטיבה הם:

+ תכנון, בקרה ושקיפות לגבי תוכניות עבודה של המשרדים בתחומי התקשוב;

+ פיקוח על מכלול הפעילויות התקשוביות, עם דגש על הפרויקטים רחבי ההיקף;

+ הגדרת מתודולוגיות והקמת כלים לניהול יעיל ואפקטיבי של מערך התקשוב הממשלתי;

+ בניית מערך מדידה ניהולי לפעילות התקשוב הממשלתית;

+ זיהוי ומיצוי הזדמנויות לשיפור המערך התקשוב הממשלתי;

+ מיסוד מנגנוני הפקת לקחים והנחייה מקצועית בין החטיבה ובין המשרדים ויח’ הסמך.

עם זאת, מעת לעת, ובהתאם לפרויקטים המשתנים, קיים צורך בקבלת ייעוץ של מומחים אשר אינו מצוי בקרב אנשי חטיבת משילות בקרה ושקיפות הנדרשים לייעץ בהם לראש רשות התקשוב הממשלתי ולמשרדי הממשלה ויחידות הסמך השונים.

לצורך מתן ייעוץ זה, חטיבת משילות בקרה ושקיפות ברשות התקשוב הממשלתי מעוניינת לבחור בעד שלושה מציעים זוכים לצורך קבלת שירותי ייעוץ מעד שלושה יועצים בכירים מומחים ובעלי ניסיון רלבנטי אשר ייעצו לה בפרויקטים שונים (מציע שהוא תאגיד, רשאי להציע יותר מיועץ אחד מטעמו).

במקרה שבו ההתקשרות תהא עם יותר מזוכה אחד, חלוקת המטלות בין היועצים השונים תיעשה ככל הניתן בסבב מחזורי, שוויוני והוגן, בכפוף לשיקול הדעת המקצועי של מנהל חטיבת משילות לרבות צורכי רשות התקשוב הממשלתי, זמינות, היקף כספי וכיו”ב.

כל אחד מהיועצים יספק שירותי ייעוץ לתהליכי משילות, בקרה ושקיפות בתחומי התקשוב, ובכלל זה:

+ מתן ייעוץ בניהול פרוייקטי תקשוב משמעותיים, בהיבט תכנוני ו/או ביצועי;

+ מתן ייעוץ בפיקוח ניהולי וטכני על מימוש תכניות עבודה של אגפי מערכות מידע ופרוייקטי תקשוב משמעותיים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך;

+ מתן ייעוץ וסיוע בליווי יחידות התקשוב המשרדיות החל משלב הייזום ועד הפעלת תוצרי הפרויקט;

+ מתן חוות דעת מקצועיות על בקשות המוגשות לחוות דעת של ראש רשות התקשוב הממשלתי לפי הצורך;

+ השתתפות בדיוני ועדת התקשוב העליונה לפי הצורך;

+ מתן כל ייעוץ נוסף בהתאם לדרישת חטיבת משילות.

בהגשת ההצעה המציע יתחייב להשקעת זמן של יועץ בהיקף של עד 140 שעות בחודש, על פי התקדמות העבודה ובכפוף להנחיות המשרד, ובכל מקרה לא יותר מ- 100 שעות בחודש בממוצע שנתי. למרות האמור לעיל, מובהר כי המשרד אינו מתחייב להעסיק את המציע הזוכה בהיקף שעות מינימלי, והזמנת השירותים תהיה על פי צרכי המשרד באופן בלעדי. עוד יובהר כי בכל מקרה היקף ההתקשרות המקסימאלי לתקופת ההתקשרות כהגדרתה להלן יהיה עד 2400 שעות ייעוץ ליועץ יחיד.

תקופת ההתקשרות עם המציע הזוכה תהיה למשך שנתיים ממועד חתימתו. למשרד תישמר זכות הברירה (האופציה) להאריך את ההתקשרות בתקופות נוספות ועד שנה במצטבר.

הערת עורך Read IT Now: ב- 6 בפברואר 2016 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “רשות התקשוב הממשלתי תצא במכרז פומבי – שירותי ייעוץ של יועצים בכירים עבור חטיבת משילות ברשות (היקף כספי – 12.6 מיליון ₪ ל- 3 שנים”.