מ”י פירסמה הודעה בדבר כוונת התקשרות בפטור ממכרז לגבי אחת משתי מערכות המודיעין הגלוי הקיימות במערך המודיעין שלה

משטרת ישראל [עבור אגף החקירות והמודיעין (אח”מ)/חטיבת המודיעין שלה] פירסמה הודעה בדבר כוונת התקשרות לגבי אחת משתי מערכות המודיעין הגלוי הקיימות במערך המודיעין שלה.

מדובר בהתקשרות עם חברת אבריקון – מחקר ופיתוח בע”מ, לתקופה של 8.5 חודשים.

בהודעה על כוונת ההתקשרות נאמר כי “המערכת הינה אחת משתי מערכות המודיעין הגלוי הקיימות במערך המודיעין ומהווה נדבך מרכזי אשר עליו נשענת עבודת הדסק והסיגינט-סייבר. אין לה חלופה ולמעשה משלימה ביכולותיה מערכת נוספת על שולחן העבודה של תפקידני המודיעין הגלוי”.

“משטרת ישראל יצאה למכרז חדש של מערכת מודיעין גלוי אשר תכלול בתוכה את היכולות של שתי המערכות הנ”ל. עד אשר תיבחר מערכת חדשה (צפי לסוף מחצית ראשונה של שנת 2023)”.

יצויין כי מעבר לכך, כוונת ההתקשרות (בדבר מידע גלוי) – בחלק הגלוי שלה לא מספקת מידע נוסף לגבי המערכת.

* הערות עורך Read IT Now:

ב- 28.12.2021 פירסמתי כאן באתר את הידיעה הבאה: משטרת ישראל פירסמה פטור ממכרז בהתקשרות בת שנה נוספת עם חברת אבריקון – מחקר ופיתוח בע”מ בהיקף 1.4 מיליון ₪.

בהודעת ועדת הפטור המשרדית נאמר בין היתר כי “משטרת ישראל מצויה בשלבים האחרונים של היערכות לפרסום מכרז פומבי למערכת מידע גלוי עבור חט’ המודיעין, מקצה לקצה”.

כיום למ”י התקשרויות בפטור ממכרז עם 2 חברות המספקות מערכות של הפקת מודיעין ממידע גלוי – האחת של חברת אבריקון – אומגא והשנייה של חברת ביוניק – ויאג’ר. “לאחר תחילת העבודה עם הזוכה במכרז שיפורסם, תופסקנה שתי התקשרויות הקיימות כיום ביחס לשתי המערכות”.

“יחד עם זאת קיים צורך מבצעי ממשי בהמשך קבלת השירותים באמצעות שתי המערכות בעולם המידע הגלוי. פרק הזמן המוערך ממועד קביעת הזוכה ועד תחילת קבלת השירותים מכוח המכרז הוא כ- 8 חודשים”.

המשטרה פירסמה הודעה על כוונת ההתקשרות למתן שירותי תחזוקה ושו”שים למערכת אומגה אשר פותחה עבור המשטרה עוד בשנת 2016. “הפרסום בוצע באופן שאינו חושף שיטות ואמצעים מחד, אולם מאפשר פרסום הכוונה להתקשר”. לא התקבלו כל השגות על הפרסום.

וועדת הפטור המשטרתית החליטה כי “על מנת למנוע חשיפת שיטות ואמצעים וכדי למנוע פגיעה בביטחון הציבור ובביטחון המדינה, ההחלטה תפורסם ללא הנספחים”.

= = = = = = = = = = =

ב- 12.1.2022 פירסמתי כאן באתר את הידיעה הבאה: משטרת ישראל (מ”י) תצא בקרוב במכרז חדש לאספקת מערכת מידע גלוי.

וועדת הפטור המרכזית אישרה (9.1.2022) למשטרה לצאת במכרז שלא באמצעות המכרז הממשלתי המרכזי הקיים. הוועדה החליטה על אישור ההתקשרות לפי תקנה 14ב(א) לתקנות חובת המכרזים.

בהחלטת הוועדה נאמר כי “משטרת ישראל מבקשת לצאת למכרז פומבי עצמאי עבור מערכת למידע גלוי, מערכת להפקת מידע רשתי.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש הממשלתי צוין כי נושא הפנייה חופף בחלקו לנושא מכרז מרכזי 10-2021 לאספקת שירותי ניטור וניתוח מידע פומבי ברשת האינטרנט עבור משרדי הממשלה.

“מברור שערך מינהל הרכש אל מול נציגי מ”י עולה כי צורכי המשטרה, הכוללים שירותי מודיעין אינטגרטיביים, אינם צפויים לקבל מענה מלא באמצעות המכרז המרכזי. בהתאם לאמור לעיל, למינהל הרכש אין מניעה מלאשר את בקשת מ”י.”

= = = = = = = = = = =

ב- 17.1.2022 פירסמתי כאן באתר את הידיעה הבאה: משטרת ישראל מבקשת לקבל הצעות למערכת אינטגרטיבית אחת, מבוססת טכנולוגיה מובילה ומתקדמת בתחום מידע גלוי [Webint],  התומכת בתהליכי איסוף, ניהול, עיבוד וניתוח מידע המופק מרשת האינטרנט עבור יחידות המשטרה, במסגרת המכרז שבנדון.

המערכת שתסופק במסגרת מכרז זה תותקן ותופעל בענן מטעם הספק ותתמקד ביישום ובהטמעת שירותים ויכולות בתחומים שיפורטו להלן, בהתאם להגדרות ולדרישות שיפורטו במסמכי המכרז:

+ מודול איתור מזהים רשתיים מרשתות חברתיות ואפליקציות סלולריות (“פרופיילר”).

+ מודול איסוף, עיבוד וניתוח מידע, לרבות ניתוח קשרים של פרופילים, קבוצות, דפים אירועים וקבוצות פרופילים, מרשתות חברתיות ואפליקציות סלולריות.

+ מודול איסוף וניתוח מידע על נושא, מרשתות חברתיות, אפליקציות סלולריות ואתרי תוכן.

+ ניהול מידע בתיקי מודיעין.

+ ניתוח מידע באמצעות כלי אנליטיקה שונים.

* מסמכי המכרז יימסרו לפונים כאמור החל מהמועד שיפורסם, בתיאום עם עורכת המכרז במחלקת הרכישות של המשטרה ותחול עליהם חובת סודיות.

= = = = = = = = = = =