“משטרת ישראל מצויה בשלבים האחרונים של היערכות לפרסום מכרז פומבי למערכת מידע גלוי עבור חט’ המודיעין, מקצה לקצה”; כיום למ”י התקשרויות בפטור ממכרז עם 2 חברות המספקות מע’ כאלה

משטרת ישראל פירסמה פטור ממכרז בהתקשרות בת שנה נוספת עם חברת אבריקון – מחקר ופיתוח בע”מ בהיקף 1.4 מיליון ₪.

בהודעת ועדת הפטור המשרדית נאמר בין היתר כי “משטרת ישראל מצויה בשלבים האחרונים של היערכות לפרסום מכרז פומבי למערכת מידע גלוי עבור חט’ המודיעין, מקצה לקצה”.

כיום למ”י התקשרויות בפטור ממכרז עם 2 חברות המספקות מערכות של הפקת מודיעין ממידע גלוי – האחת של חברת אבריקון – אומגא והשנייה של חברת ביוניק – ויאג’ר. “לאחר תחילת העבודה עם הזוכה במכרז שיפורסם, תופסקנה שתי התקשרויות הקיימות כיום ביחס לשתי המערכות”.

“יחד עם זאת קיים צורך מבצעי ממשי בהמשך קבלת השירותים באמצעות שתי המערכות בעולם המידע הגלוי.  פרק הזמן המוערך ממועד קביעת הזוכה ועד תחילת קבלת השירותים מכוח המכרז הוא כ- 8 חודשים”.

המשטרה פירסמה הודעה על כוונת ההתקשרות למתן שירותי תחזוקה ושו”שים למערכת אומגה אשר פותחה עבור המשטרה עוד בשנת 2016. “הפרסום בוצע באופן שאינו חושף שיטות ואמצעים מחד, אולם מאפשר פרסום הכוונה להתקשר”. לא התקבלו כל השגות על הפרסום.

וועדת הפטור המשטרתית החליטה כי “על מנת למנוע חשיפת שיטות ואמצעים וכדי למנוע פגיעה בביטחון הציבור ובביטחון המדינה, ההחלטה תפורסם ללא הנספחים”.