מינהל הרכש הממשלתי מתכוון להתקשר בפטור ממכרז עם חב’ Rimini Street לטובת אספקת שירותי תחזוקה עבור מוצרי החברות Microsoft/SAP/Oracle – ללא עדכוני גירסה ותמיכת יצרן

משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי מתכוון להתקשר בפטור ממכרז (כספק יחיד) עם חברת Rimini Street לטובת אספקת שירותי תחזוקה עבור מוצרי החברות  Microsoft/SAP/Oracle  – ללא עדכוני גירסה ותמיכת יצרן. המינהל הודיע כי הוא יבצע בדיקה חוזרת של מצב השוק במהלך 2022 ויוציא המלצה מעודכנת.

על ההודעה בדבר כוונת ההתקשרות עם רימיני סטריט חתומים מוריה זיסוביץ’ מנהלת חטיבת תכנון ואסטרטגיה, רשות התקשוב הממשלתי/מערך הדיגיטל ואביתר פרץ מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל הרכש הממשלתי.

בין היתר נאמר במסמך כי “[…] איכות התמיכה של חלק מהיצרנים אינו משביע את רצון חלק מהמשרדים, זאת נוכח הצורך בקבלת שירות מחו”ל במקרים רבים, דבר שאינו תואם את תצורת העבודה בממשלה, הן מהיבטי אבטחה והן מטעמי שפה ופערי שעון.

“נוכח מצב זה, בו החברות היחידות המסוגלות לתת שירותי תחזוקה ותמיכה עבור תוכנות תשתית הינן היצרנים עצמם, וזאת תוך השתת עלות גבוהה של שירותי תחזוקה ותמיכה אלה, בעיקר במצב בו לא תמיד קיים צורך עסקי או טכנולוגי בשדרוג גירסאות, ואף לעיתים הדבר לא אפשרי כלל נוכח אילוצים טכנולוגיים, ועקב איכות השירות שאינו תמיד עומד ברמה הנדרשת, נמצא כי קיים צורך להוסיף שירותי תחזוקה ותמיכה באפיק נוסף. שירותי תחזוקה ותמיכה שאינם כוללים עדכוני גירסה.

“כאמור, על מנת לצמצם הוצאה מיותרת זו ולשפר את השירות, מינהל הרכש הממשלתי בחן חלופות לאופן תחזוקה זה ומצא כי קיים פתרון המאפשר קבלת תחזוקה ותמיכה בלבד ללא כל צורך בתשלום עבור “שדרוגים עתידיים”, וזאת במחיר הנמוך בלמעלה מ- 50% ממחיר תחזוקת היצרן”.

לדברי  כותבי המסמך, “מתוצאות הבדיקה של מינהל הרכש נמצא כי בישראל קיים בפועל “שחקן” יחיד בתחום זה העומד בפרמטרים שהוגדרו לבדיקה – חברת רימיני סטריט, המחזיקה ב- 98% מהשוק הישראלי (מסקירת מינהל הרכש בסוף שנת 2019, לחברה 59 לקוחות מתוך 60 לקוחות מקומיים בתחום אשר עברו לרכישת תחזוקה במודל זה) לתחזוקת צד ג’ תוך מתן רמת שירות הגבוהה לעיתים מהרמה המתקבלת מיצרניות התוכנה”.

“רימיני סטריט מתחייבת למתן תמיכה מלאה למוצרים למשך 15 שנים מיום רכישת ההסכם, במחיר קבוע, ללא כל קשר להיות המוצר נתמך או לא נתמך על ידי היצרן.

“חברת רימיני סטריט הינה חברה בינ”ל המחזיקה 20 משרדי מכירות ותמיכה בעולם, מטה החברה נמצא בלאס ווגאס, נוואדה. לחברה כ- 2,000 לקוחות בעולם וההתמחות שלה הינה תמיכת צד שלישי להסכמי תוכנה של הספקים , Microsoft ,Oracle ו- SAP. החברה מפעילה משרד תמיכה ומכירות בישראל ומספקת את השירותים ישירות, באמצעות כ-50 מומחים מקומיים העובדים בסניף הישראלי וזאת בנוסף לעובדי החברה הגלובלית הפרוסים בעולם בהתאם להתמחויות השונות”.

בסיכום המסמך נאמר כי “לאור כל האמור לעיל, בכוונתנו להכריז על היצרנים הבאים שהם ספק יחיד, למשך שלוש שנים, בהתאם למפורט להלן:

+ לעניין אספקת שירותי תחזוקה עבור מוצרי חברת Oracle ,כולל עדכוני גרסה – להגדיר את חברת Oracle  ישראל כספק יחיד לעניין זה;

+ לעניין אספקת שירותי תחזוקה עבור מוצרי חברת SAP ,כולל עדכוני גרסה – להגדיר את חברת SAP ישראל כספק יחיד לעניין זה;

+ לעניין אספקת שירותי תחזוקה עבור מוצרי חברת Microsoft ,כולל עדכוני גרסה – להגדיר את חברת מיקרוסופט כיצרן יחיד לעניין זה כאשר הרכש יבוצע מהספק שנבחר במכרז 13-2018 לאספקת רישוי ותחזוקה למוצרי מיקרוסופט שבוצע על ידי מנהל הרכש הממשלתי בדצמבר 2018 (כיום, חברת Ness A.T.). הכרזה זו באה בנוסף להכרזה על חברת מיקרוסופט כיצרן יחיד עבור רישוי ותחזוקה למוצרי תוכנה מסוימים שאין להם חלופה מעשית, מיום 29.12.2019 ובתוקף עד סוף 2022.

+ לעניין אספקת שירותי תחזוקה עבור מוצרי החברות Microsoft, SAP, Oracle ,ללא עדכוני גירסה ותמיכת יצרן – להגדיר את חברת רימיני סטריט כספק יחיד לעניין זה.

“מינהל הרכש יבצע בדיקה חוזרת של מצב השוק במהלך 2022 ויוציא המלצה מעודכנת לוועדה”.