מחאה: מספר מומחי אבטחה הודיעו כי לא ישתתפו בכנס RSA Conference ויערכו כנס חלופי באותה העת [ידיעה מעודכנת]

16:20 23.01.2014

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

מספר מומחי אבטחה שהודיע כי לא ישתתפו בכנס RSA Conference [כמחאה על שיתוף פעולה של חברת RSA Security לכאורה עם ה- NSA] יערכו כנס חלופי באותה העת.

האירוע החלופי TrustyCon ייערך יום אחד – 27.1.2014. בין התומכים באירוע החלופי: חברת Microsoft, חברת CloudFlare ו- iSEC Partners.

ב- 21 בדצמבר 2013 פירסמתי ידיעה כאן באתר לפיה סוכנות הידיעות רויטרס פירסמה בסוף השבוע ידיעה בלעדית הטוענת כי ה- National Security Agency , NSA שילם סכום של עשרה מיליון דולר לחברת האבטחה RSA [זרוע האבטחה של חברת EMC Corporation] כדי שתיצור “דלתות אחוריות” במוצרי הצפנה לתועלת ה- NSA. הדיווח של רויטרס מתייחס למסמך שהדליף Edward Snowden ופורסם בשעתו בעיתון ניו יורק טיימס) הטוען כי ה- NSA יצר והתקין נוסחה פגומה ליצירת מספרים אקראיים (רנדומליים) וזאת כדי ליצור דלתות אחוריות [“back door”] במוצרי ההצפנה של RSA.

ב- 11 בינואר 2014 פירסמתי ידיעה כאן באתר לפיה לפחות שמונה מומחי אבטחה ביטלו השתתפותם בכנס The 2014 RSA Conference בפברואר במחאה על הדיווחים שחברת RSA Security שיתפה לכאורה פעולה עם ה- NSA [הכנס של RSA ייערך כמידי שנה בסן פרנסיסקו, בין התאריכים 24 ו- 28 בפברואר 2014].

עדכון (מוצ”ש, 25.1.2014): חברת Microsoft  חזרה בה ב- 24 בינואר 2014 מהחלטתה לתמוך בכנס החלופי [שזכה בינתיים לכינוי Anti-RSA Conference] ולתמוך רק בכנס הרשמי של חברת RSA Security. כך אמרה דוברת של החברה לעיתון וול סטריט ג’ורנל.