דיווח בלעדי: ה- NSA שילם עשרה מיליון דולר לחברת האבטחה RSA כדי שתיצור “דלתות אחוריות” במוצרי הצפנה; החברה מכחישה

18:09 21.12.2013

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , ,

סוכנות הידיעות רויטרס פירסמה בסוף השבוע ידיעה בלעדית הטוענת כי ה- National Security Agency , NSA שילם סכום של עשרה מיליון דולר לחברת האבטחה RSA [זרוע האבטחה של חברת EMC Corporation] כדי שתיצור “דלתות אחוריות” במוצרי הצפנה לתועלת ה- NSA.

הדיווח של רויטרס מתייחס למסמך שהדליף Edward Snowden (ופורסם בשעתו בעיתון ניו יורק טיימס) הטוען כי ה- NSA יצר והתקין נוסחה פגומה ליצירת מספרים אקראיים (רנדומליים) וזאת כדי ליצור דלתות אחוריות [“back door”] במוצרי ההצפנה של RSA.

לדברי סוכנות הידיעות הכניסה RSA את הנוסחה לכלי תוכנה המכונה Bsafe אשר נעשה בו שימוש לחיזוק האבטחה במחשבים אישיים ובמוצרים אחרים.

בהתייחס לסכום של עשרה מיליון דולר טוענת רויטרס כי הוא מהווה יותר משליש מההכנסות של היחידה הרלבנטית ב- RSA במהלך שנת 2012 כולה.

רויטרס אומרת כי חברת האבטחה RSA והחברה-האם EMC Corporation סירבו לענות על שאלות לגבי החשיפה אולם RSA פירסמה הצהרה האומרת כי “RSA פעלה תמיד לטובת האינטרסים של לקוחותיה ובשום תנאי שהוא תיכננה או איפשרה דלתות אחוריות במוצריה. ההחלטות לגבי הרכיבים והפונקציונליות של מוצרי RSA היא שלנו בלבד”.

עדכון ב- 23.12.2013: חברת האבטחה RSA Security מכחישה בבלוג שלה ידיעה בלעדית של רויטרס לפיה ה- NSA שילם לה 10 מיליון דולר כדי שתיצור “דלתות אחוריות” במוצרי הצפנה.