מה שהחל דרכו כתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום בהיקף קבוצתי של 5 מיליון ₪ מסתמן שיסתיים בהסדר פשרה

18:25 28.06.2020

קטגוריות: משפט

תגים:

בית-המשפט המחוזי בירושלים הורה לשני תובעים ולנתבעת חברת סלקום לפרסם בעיתונות המודפסת את עיקרי הסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים בתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית). מדובר בתביעה של שמואל רוזנר ועינת יניב שהוגשה בחודש מאי 2018.

כבוד השופטת גם הורתה להעביר את העתק הסדר הפשרה לידי היועץ המשפטי לממשלה (באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים) ולממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

ב- 17 במאי 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה על הגשת התביעה. בידיעה נאמר בין היתר כי בהמשך כתב התביעה נאמר כי “מוקד התובענה דנא הוא בהקשר לשירותי הטלביזיה שהחברה מציעה ומספקת כחלק מהשירות של ‘סלקום טריפל’ .”

התובעים מציינים כי הזמנת שירותים נוספים בתשלום – מעבר לחבילת הבסיס – נעשית בלחיצה על כפתור בשלט הרחוק של הטלביזיה כאשר כרטיס האשראי של בעל המנוי (שפרטיו שמורים במערכות החברה)  מחוייב אוטומטית בהתאם להזמנה שבוצעה.

אלא ש”בפשטות הזאת טמונה גם הבעייה וגם הקושי: לא רק שאתה, כבעל המנוי, תוכל להזמין שירותים אלו, אלא גם כל מי שיש לו גישה לשלט (ילדים, מטפלת, עוזרת בית, אורחים ועוד) יוכלו להזמין שירותים על חשבון בעל המנוי, וכרטיס האשראי שלו יחוייב בהתאם, וזאת מבלי שהוא יידע על כך או יאשר את זה מראש.

“לקושי זה נוסיף כי לא בעת ההצטרפות ל’סלקום טריפל’ ולא בעת ההתקנה מוסבר ללקוח שניתן להזמין שירותים נוספים אלו על חשבונו בקלי קלות, או מה שיותר חשוב, לא הובהר ללקוח איך אפשר למנוע/להקשות על הזמנת שירותים אלו.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

בהסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים בתביעה נאמר בין היתר כי סלקום כפרה בטענות המבקשים וכי למבקשים אין עילת תביעה אישית נגדה.

המבקשים טענו, בין היתר, בתגובה לתשובת סלקום כי החברה “אינה מקיימת את הרגולציה החלה על חברת הוט (HOT)”.

במהלך שנת 2019, ובהמלצת בית-המשפט נערך הליך גישור בין הצדדים בפני כבוד השופטת (בדימוס) הילה גרסטל. בהתאם להמלצותיה הגיעו הצדדים להסכם הפרה ביניהם.

עפ”י ההסדר תנקוט סלקום במספר פעולות בהקשר של עילת התביעה לרבות ע”י יידוע הלקוחות.

“הצדדים לא הגיעו להסכמה באשר לגמול ושכר הטירחה ויבקשו לטעון בעל פה או בכתב בפני בית-המשפט הנכבד בעניין זה, כמפורט בהסכם הפשרה”.

אל הסכם הפשרה צורפו תצהירים של שני הצדדים. מטעם סלקום הוגשו תצהירים של עטרה ליטבק שחם, סמנכ”לית מצויינות וחדשנות בחברה ושל עו”ד הלה פלג, ב”כ סלקום בהליך זה.

= = = = = = = = = = = = = = = = =