מה עושים טובי המדענים באוניברסיטת בן-גוריון? “עדיין מחפשים דף אינטרנט אבל כרגע עושה רושם שהוא אינו קיים”

18:16 12.08.2022

קטגוריות: כללי

תגים: ,

למפעילי אתר האינטרנט של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב [באר שבע] יש דאחקה (סוג של הומור אקדמי): כאשר מקלידים כתובת שגוייה מגיעים אל דף בו נכתב: “טובי המדענים עדיין מחפשים את הדף, אבל כרגע עושה רושם שהוא לא קיים..  אולי טעית בהקלדת כתובת ה- URL? אם כן, אפשר לחזור לדף הקודם או לעבור לדף הבית של האוניברסיטה”.

נתקלתי בכך מספר פעמים בעבר ונתקלתי בכך שוב בימים האחרונים כשקראתי באתר של אבי וייס ‘טלקום ניוז’ את האייטם שפירסם תחת הכותרת: ניתן להדליף מידע ממחשבים מבודדים ע”י הפיכת כבל הדיסק לאנטנת שידור.

יודגש כבר עתה: אין כל בעייה עם האייטם עצמו והמידע החדש שבו (למרות שנראה לי כי מדובר במחקר מתמשך וכבר בעבר פורסמו מספר וריאציות לכשלי אבטחה בהקשר זה – כמו כאן משנת 2017, כאן בתחילת 2018 ו- כאן מאפריל 2020).

באמצע אותו אייטם מופיעים הדברים הבאים: “כפי שמסביר החוקר ד”ר מרדכי גורי, ראש המו”פ של הסייבר בבן גוריון, בהתקפה זו הראו החוקרים, שכבילת הדיסקים במחשבים ושרתים יכולה לשמש דווקא כאנטנה המשמשת להדלפת המידע – וזאת בתוכנה בלבד וללא כל חומרה”.

כשמקליקים על הקישור המופיע מתחת למלים ‘הסייבר בבן גוריון’ מגיעים אל אותו עמוד מפואר המספר על טובי המדענים וכו’. כלומר מדובר בקישור שבור שאינו מוביל לדבר.

איני יודע מה מקור המידע של אבי וייס לאייטם הזה – באתר דוברות האוניברסיטה ההודעה לעיתונות הזאת אינה מופיעה. הידיעה באנגלית הופיעה במקור באתר בשם The Hacker News ב- 19.7.2020 (יום לפני שאבי וייס פירסם את האייטם באתר שלו).

אבל משונה שאבי וייס – זה שתקף עיתונאים על כך שהם מעתיקים ומדביקים מבלי להבין על מה הם כותבים – מעתיק קישור שמוביל לשום דבר.

והערת אגב: האייטם שפירסם אבי וייס סווג אצלו בהתחלה כ”נושא חם”, בהמשך שודרג מעמדו ל”ראשונים לדווח” אבל כיום שוב שונמך הסיווג ל”חדשות הצרכנות”.

לידיעת אבי וייס: הקישור הנכון למעבדת הסייבר באוניברסיטת בן גוריון מופיע כאן. ** טיפ שחשוב ליישם במקרים כאלו: בשנות ה- 80 עשיתי קורס ממושך על פרסום במה שהיה אז איגוד המפרסמים בישראל וכיום נקרא איגוד השיווק הישראלי. אחד משני מובילי הקורס היה איש השיווק הוותיק בוב ארויו. בהרצאת המבוא ביום הראשון של הקורס הוא נתן טיפ שאני שומר עד היום: הוא סיפר שבכל פעם שהוא מכין מודעת פרסום עבור לקוח, הוא מתקשר למספר הטלפון הרשות בתחתית מודעת הפרסום כדי לוודא שהמספר נכון ולאחר מכן הוא גם מחייג למספר הפקס (עד שמיעת הצרצור הידוע) כדי לוודא שלא טעה בכתיבת הספרות שלו. אם מתרגמים זאת לעברית עכשווית: אם כללת קישור בידיעה, לפני שאתה מעלה אותה (או מייד לאחר מכן), הקלק על הקישור לראות שהכל עובד ואכן מדובר בקישור הנכון). ואם אתה חושב שאני סתם מקשקש, אזכיר לך את נושא “הדובים” לגבי מסיבת חנוכה כשהיית יו”ר TLV Generator.

= = = = = = = = =

ב- 2 באוגוסט 2022 התכנסה כל מערכת ‘טלקום ניוז’  [תחת העורך: אבי וייס] ופירסמה אייטם שכותרתו: מחקר: גובר הצורך במודל מבוזר של מאגרי נתונים.

לא כל כך ברור לי מדוע אבל בתחתית אותו אייטם מופיע הכיתוב הבא:

“[TM1] למה פה אין את האחוזים שכן יש במאמר עצמו?

[i2] הוספתי”.

אבי וייס טען בעבר כי איני מבין כיצד האתר שלו פועל. אכן כן: הכיתוב הזה, לפחות לי, אינו ברור.

חבר טלפוני, גלגל הצלה? עזרה מישהו? בכל מקרה הדברים מתועדים בצילום מסך למקרה שאבי וייס יכחיש אותם.

אגב, כשהאייטם הזה פורסם ב’טלקום ניוז’, הסיווג שלו היה ‘שיחת היום’. איני יודע מי, מתי ואיפה בדיוק שוחחו עליו באותו היום. מה שברור הוא שבהמשך הסיווג שונמך ל’חדשות עולם ה- ICT‘. נכון להיום, הסיווג שונמך שוב ושוב והא עתה: ‘פורטל חברות הקהילה (תוכן שיווקי)’.

= = = = = = = = =

ועוד משהו: כבר כתבתי בעבר כל על שאבי וייס הצטיין בביצוע “המרות”: הוא התייחס אל גברים כאל נשים ואל נשים – כאל גברים. ולא בהכרח במקרים בהם מדובר בשמות יוניסקסים כמו יובל-הבת ויובל-הבן [למשל, כאן].

תחת הכותרת “תיקי האלפים ממשיכים להתמוטט גם בפגרת ביהמ”ש. עדכונים בזמן הפגרה” ממשיכה מערכת ‘טלקום ניוז’ לפרסם אייטם מתעדכן, שפורסם לראשונה ב- 22.7.2022.

בכותרת-המשנה של אותו האייטם נכתב: “לאחר סיום החלק הראשון של החקירה הנגדית של הדס קליין בתיק 1000 ב- 19.7.22, (לפני הפגרה), נחשפים יותר ויותר הפאשלות של הפרקליטות והמשטרה והסדקים העמוקים בעדות השקרית של הסוכנת הדס קליין ובמסמכים הקשורים אליה. התרסקות תיק בזק משליכה על התרסקות תיק 4000”.

סליחה שאני עוסק בזוטי דברים, אבל נראה לי שפאשלה היא בלשון נקבה ולכן היה צ”ל כתוב: נחשפות יותר ויותר הפאשלות.

= = = = = = = = =