מגמה חדשה בתחום אבטחת המידע והסייבר; הראשון והיחיד לבשר עליה היה האתר ‘טלקום ניוז’

17:44 06.09.2021

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

ייתכן בהחלט שלא שמתם ליבכם למגמה חדשה בתחום אבטחת המידע והסייבר והראשון והיחיד לבשר עליה היה מיודענו מומחה הטלקום אבי וייס עורך האתר ‘טלקום ניוז’.

במהלך שלושה ימים בשבוע שעבר פורסמו באתר שלו שש ידיעות שונות ונפרדות בנושאי אבטחת מידע וסייבר, שתיים בכל יום.

כל שש הידיעות הללו חושפות את המגמה החדשה הזאת, ואם יורשה לי – בצניעות – להגדירה כתופעה ברוכה.

אף לא אחד מהאייטמים הללו שלו כללו בסופם ובצמוד אליהם מודעות פרסומת של חברת האבטחה NordVPN. 

מסתבר, כך מסתבר, שניתן גם ניתן לפרסם אייטמים שונים על נושאי אבטחת מידע וסייבר מבלי להצמיד אליהם מידע שיווקי סמוי – בצורה גלוייה מאוד. בפרפרזה על מה שמורה אמרה לי ביסודי: כשאתה רוצה ומשתדל – אתה יכול…

לא ברור עדיין האם מדובר בתקלת מחשב זמנית אצל אבי וייס או בהחלטה רגעית שלו או שמא דווקא בהחלטה ‘אסטרטגית’ מודעת. העתיד ידבר.

עדכון (6.9.2021): ביום ראשון, 5.9.2021, בצהריים, פירסם אבי וייס אייטם נוסף בנושא אבטחת סייבר (לגבי חברת האבטחה Sophos) שכותרתו: מחקר אבטחת מידע: מתגבר האיום מצד Droppers-as-a-Service.

כמסורת הימים האחרונים, גם האייטם הזה – בניגוד למסורת בת השנים של אבי וייס, אינו כולל את פרסומת ה- VPN.

אלא שמשהו אחר משך אף הוא את עיני: כבר בפיסקה הראשונה כותב אבי וייס: “סופוס, שעוסקת באבטחת סייבר של הדור הבא, פרסמה מחקר בשם Fake Pirated Software Serves Up Malware Droppers as a Service.  המחקר מציג כיצד  “דרופרים” להשכרה מנחיתים במערכות המטרה שלהם חבילות של קוד זדוני ותוכן בלתי רצוי, כשהם מתחפשים לגרסאות פרוצות של אפליקציות נפוצות לעסקים ואנשים פרטיים“.

שם המחקר (כפי שפורסם ב’טלקום ניוז’) כלל קישור למחקר של סופוס. אלא שמקליקים על הקישור הזה מגיעים אל השם הנכון אליו התכוונה חברת סופוס קודם לשינוי היצירתי שביצע אבי וייס על דעת עצמו: Fake pirated software sites serve up malware droppers as a Service.

מדוע נעלמה המלה Sites מהקישור שסיפק אבי וייס? האם אי-הכללת המלה Sites גרמה לכך שאבי וייס “תיקן” מ- Serve  ל- Serves? לעורך ‘טלקום ניוז’ הפיתרונים.